Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C1 3D 2014: nová C1 se ukazuje i jako třídvířko (foto)
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Včerejší odhalení citroëní představy o městském minivoze doplňuje první sada fotografií třídveřové varianty. Jediným rozdílem jsou pevná zadní okna.
Nový Citroën C1 přichází už podle včerejšího představení hned ve třech variantách. Základní třídveřová verze s plechovou střechou dosud zůstávala jen na papíře, neboť v oficiální sadě se objevil jen o pár dveří bohatší hatchback a varianta Airscape s plátěnou stahovací střechou. Vůz měřící 3,46 metru na délku ale zapózoval před foťákem také ve třídveřovém provedení, dosavadní sadu fotek tedy můžeme jednoduše doplnit.
Oproti ostatním variantám není třídvířko vlastně v zásadě jiné. Cvičené oko si však všimne pevných zadních okének, jiné rozdíly zřejmě neodhalí. Dosud ale stále nemáme jedinou fotku interiéru, kterou bychom mohli přiložit - na takovou budeme asi opravdu muset vydržet do příštího týdne, kdy se trojice kolínských skřítků od PSA objeví v Ženevě. Překvapením pro nás zřejmě bude také konečná „toyotí“ představa reprezentovaná Aygem. Zatím nejrychlejší byl Peugeot, který se toho u nové 108 tolik nebál, kabinu přesto ani on neodhalil.
Ještě ale stručně sumarizujme, co víme o C1. Její karoserie může být vyvedena ve dvoubarevném provedení. Interiér prý přinese zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač či připojený mobilní telefon. Technologie Mirror Screen prý umožní telefonem brouzdat ve větší míře než je obvyklé. Kromě toho bude v ceníku C1 třeba hands-free ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamera či asistent rozjezdu do kopce. Nabídku motorů bude tvořit tříválcový jednolitr e-VTi s výkonem 51 kW (69 koní) propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Stejnou jednotku prý půjde kombinovat se systémem start/stop a robotizovanou převodovkou ETG. V záloze bude také nová verze 1,2 VTi PureTech se 61 kW (83 koní), přičemž ta bude dostupná pouze s manuálem. Podle dostupných informací zvládne díky 118 Nm sprint na stovku za 11 sekund a přitom nežádá více než 4,3 litru na sto ujetých kilometrů. Hmotnost startuje na hodnotě 840 kilogramů a poloměr otáčení je pouhých 4,8 metru.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.














Nevypadá věru zle, ale více se nám líbí tradičnější Peugeot. Trumfem C1 bude verze Airscape
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
před 10 hodinamiExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025
Nejnovější články
Z „echt rakouského” vzhledu nového Audi si utahuje polovina internetu, sériová verze přesto nebude jiná
před 5 hodinamiDalší hvězda Formule 1 se zbavuje své exkluzivní silniční rakety, to už snad nemůže být náhoda
před 6 hodinamiVW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
před 8 hodinamiRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
před 9 hodinamiŽádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 09.06. 19:05 - Zajda
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 09.06. 13:22 - nikabb
- IT poradna 09.06. 09:03 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.06. 08:40 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch