Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
CTI: tak si říká nová řada vozů od Caterhamu
28.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Caterham odhalil své plány na příštích deset let. Jsou spojené s novou samostatnou firmou Caterham Technology and Innovation Limited (CTI).
Jeden by si kvůli vzniku CTI mohl myslet, že společnost Caterham Cars má tolik zakázek, že potřebuje samostatnou vývojovou firmu zabývající se nejen prací pro matku, ale hlavně úkoly zvnějšku. Něco na tom možná bude, protože CTI se má podle oficiální tiskové zprávy „ujmout pokročilých projektů pro externí firmy působící v automobilovém a leteckém průmyslu“.
Jenže CTI má být něčím více než jen další kanceláří napěchovanou moderní výpočetní technikou. Bude vyrábět „snadno dostupné, cenově přitažlivé vozy inspirované lehkou, minimalistickou filosofií původního modelu Seven“. Při pohledu na současné Caterhamy se ovšem přímo nabízí otázka, jak můžou být vozy CTI ještě více spartánské než Caty, když jejich jedinou výbavou je akorát pár budíků, volant, pedály, sedačky a řadicí páka.
Vodítkem by mohla být cena. Přestože v poměru k částce patří vozy Caterham k těm nejlevnějším supersportům na světě, úplná láce to není. Tuto domněnku potvrzuje také Ansar Ali, generální ředitel Caterham Cars: „Vytvoření nové produktové řady se stejnou pověstí a půvabem jako model Seven, což můžete brát jako příslib cenové dostupnosti, je v tomto oboru svatým grálem.“
Aby CTI a Caterham dostály své pověsti, přetáhli k sobě několik zajímavých osobností. „Při budování CTI se nám podařilo získat prvotřídní tým inženýrů zaměřených na konstrukce automobilů, kteří touží navázat na charakter Caterhamu a původní DNA typu Seven,“ říká Mark Edwards, generální ředitel CTI a naráží přitom například na chlápka jménem Tony Shute - člověka, který uvedl na trh první generaci Lotusu Elise a nyní šéfa oddělení silničních aut v CTI. A bude mít co na práci. „Noví akcionáři se zavázali investovat do celé řady nových skvělých produktů na nejbližších deset let,“ dodává Mark Edwards.
V této chvíli je docela těžké představit si, jak by měly vypadat vozy CTI, když mají být cenově dostupnější než dnešní Caterhamy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci podrobili nový VW Passat důkladnému testu. Dnes spíš česko-slovenské auto si o známce 1 může nechat jen zdát
před 4 hodinami - Čínský soupeř Škody Octavia dorazil do Evropy v novém, levněji nabídne víc velikosti, výkonu i výbavy
před 6 hodinami - Historie levného ojetého Rolls-Roycu Phantom je pojízdným varováním pro všechny kupce kdysi drahých ojetin
před 7 hodinami - Primitivní a laciné Mitsubishi porazilo Porsche v testu Car and Driver, má svým způsobem lepší motor
před 9 hodinami - Dohoda VW a Renaultu o společném projektu malého levného auta zkrachovala, prý si každý líp poradí sám
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom
- Onboard videa 05.20. 12:43 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.20. 11:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB