Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Daihatsu Copen se prý vrátí na scénu, dorazí ovšem na evropské trhy?
24.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý dostupný roadster se po letošním a loňském konceptu znovu objeví ve výrobě. Není ovšem jisté, jaký dostane motor a rozměry.
O japonské automobilce jsme naposledy hovořili v souvislosti s autosalonem v Jakartě, na kterém značka představila hned osm nových konceptů. Jedním z nich bylo Daihatsu D-R Estate, které tak navázalo na studii z loňského roku. Ta pro změnu signalizovala návrat kdysi populárního modelu Copen, který byl svého času také oficiálně dovážen na evropské trhy. S odchodem značky však Starý kontinent přišel i o tento dvoumístný roadster.
Ačkoliv ani jeden z konceptů prozatím nedoprovázely žádné technické parametry, nové generace bychom se skutečně měli dočkat. Otázkou však je, zda jej automobilka postaví podle původního receptu. Ten totiž počítal s pravidly kategorie kei car, která limituje maximální délku na 3,4 metru a šířku na 1,49 metru. Objem motoru pak nesmí přesáhnout 0,66 litru.
To samozřejmě platí pouze na japonském trhu, do Evropy tak Copen kdysi mířil i s 1,3litrovým motorem. Ten díky nepatrně vyššímu výkonu (87 versus 64 koní) zlepšoval standardní zrychlení z klidu na stovku z 11,7 sekundy na 9,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak pro změnu narostla ze 167 km/h na 180 kilometrů v hodině.
Uvidíme tedy v následujících letech, s jakým motorem a karoserií se nakonec Copen vrátí. Ne zrovna pravděpodobný je však jeho výskyt v Evropě. Již na zmiňovaném autosalonu totiž Daihatsu uvádělo, že návrat na Starý kontinent nechystá. Jedinou šancí na levný malý roadster je tak nově odhalená Honda S660. I ta přitom byla postavena podle pravidel kategorie kei car.
Originální Daihatsu Copen se vyrábělo v letech 2002 až 2012. O pohon se v Japonsku staral 0,66litrový motor, zatímco v Evropě byl dvoumístný roadster k mání i s 1,3litrovou pohonnou jednotkou
Studie D-R z loňského roku navazovala na původní sériové provedení
Letošní provedení konceptu na sebe pro změnu vzalo podobu kombíku
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 5 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 7 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 8 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 10 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz