Designér zkusil napravit rozporuplný facelift BMW 7, bez obřích ledvin by bylo líp

Stačilo upravit jeden jediný, vášně dokola probouzející prvek, a faceliftovaná řada 7 rázem získala ztracenou eleganci. Škoda jen, že se tak stalo virtuálně, nikoli ve skutečnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Designér zkusil napravit rozporuplný facelift BMW 7, bez obřích ledvin by bylo líp

10.6.2019 | Petr Prokopec

Stačilo upravit jeden jediný, vášně dokola probouzející prvek, a faceliftovaná řada 7 rázem získala ztracenou eleganci. Škoda jen, že se tak stalo virtuálně, nikoli ve skutečnosti.

BMW si v posledních měsících nemůže stěžovat na nedostatek publicity. Právě naopak, mediální mašinérie se po představení zcela nového modelu X7 rozjela na plné obrátky, a když už se zdálo, že bouřlivých ohlasů není dostatek, automobilka vyrukovala s faceliftem řady 7. Ten se ukázal již v lednu, pozdvižení však budí dodnes. A stejně jako v případě SUV za tím stojí jeden jediný prvek, čelní ledvinky. Ty hypertrofovaly na úroveň, jež je z trochou nadsázky dovoluje vidět i z Vesmíru.

BMW se tento krok pokusilo několikrát vysvětlit, stejně jako značka poněkud nabubřele uvedla, že kritika internetu jí vlastně až tak moc nezajímá - podstatné jsou přece prodeje. A v prvé chvíli se zdálo, že ač obří ledvinky všeobecně dostávají palec dolů, potenciální klientela je z nového doplňku nadšena. BMW se konečně mohlo pochlubit maskou, která si nikterak nezadá s chrámem umístěným na přídi Rolls-Royce. Jenže aktuální pohled na registrace potěšující zrovna není.

Je samozřejmě nutné dodat, že řada 7 nezamířila do prodeje ihned po svém debutu. Stejně jako je pochopitelné, že část zákazníků teprve čeká na objednané exempláře. Nicméně faceliftované sedmičky už v showroomech i u zákazníků jsou a březnový výsledek tohoto modelu v Evropě nejhorší za poslední čtyři léta. A ten dubnový se musí sklánět před rokem 2016. V zámoří je pak situace o trochu jiná, neboť první kvartál byl nejlepší za dlouhou dobu, nicméně v dubnu, kdy již byl facelift plně najetý v showroomech, došlo k výraznému poklesu.

Mnichov by tedy měl bít na poplach a začít zvažovat návrat na zem. Jak se totiž ukazuje třeba na díle amatérského designéra Mateusze Warzochy, mnohem větší parádu mohlo BMW udělat, pokud by čelní ledvinky oproti předchozímu provedení nezvětšilo, ale naopak zmenšilo o 40 procent. Řada 7 sice v tu chvíli přichází o jistou majestátnost, i když značně kontroverzní, tu však mění za neskutečnou eleganci. A rázem jsou z toho spíše palce nahoru.

Nechceme tím samozřejmě říci, že by Warzochův návrh byl dokonalý. I v tomto případě lze narazit na nedostatky, hlavně pak v centrálním vybrání pod ledvinkami. Nicméně stále se na jeho provedení kouká lépe než na originál. Jsme zvědavi, jak se BMW zachová ve chvíli, kdy bude modely X7 a řadu 7 nahrazovat. Aktuálně již značka ke zvětšování přikročit nemůže, jinak by ledvinky začaly bránit řidiči ve výhledu na silnici. Pokud by však zvolila zmenšení a ještě si přitom nasypala popel na hlavu, kterak byla v roce 2019 bláhová, měla by šanci, jak překonat třídu S i v době, kdy by ta právě přišla na trh.


Designér zkusil napravit rozporuplný facelift BMW 7, bez obřích ledvin by bylo líp - 1 - BMW 7-series 2019 celni ledvinky Mateus Warzocha 01
O kontroverzních ledvinkách BMW se mluví již několik měsíců v kuse...

Designér zkusil napravit rozporuplný facelift BMW 7, bez obřích ledvin by bylo líp - 2 - BMW 7-series 2019 celni ledvinky Mateus Warzocha 02
...amatérský designér přitom dokázal, že značka mohla při faceliftu řady 7 postupovat zcela jinak

Zdroj: Drive Tribe

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama