Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci
30.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Byly časy, kdybyste si jakékoli Ferrari ani netroufli srovnávat s Mercedesem a Porsche, zvláště se sedanem a liftbackem těchto dvou značek. Jenže časy se mění a tady z dříve platného opravdu mnoho nezbylo.
Dlouho se říkalo, že objem ničím nenahradíš. Dnes je obtížné něco takového tvrdit a dokázat si to můžeme přímo u vrcholné ligy. Na světě je video mapující souboj ve sprintu, do kterého nastoupily Ferrari GTC4Lusso, Porsche Panamera Turbo a Mercedes-AMG E 63S. Ve všech případech jde o moderní stroje představené v posledních dvou letech, ty německé sázejí na přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, Ital má pod kapotou 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec. A je to Ferrari, přece... Uhodnete, který z nich vyhraje?
Jak jsme naznačili již první větou, Ferrari zlaté vavříny nezíská, a to přesto, že disponuje nejvyšším výkonem a coby stroj ryze sportovní značky přijímá nejméně kompromisů. Jeho pohonná jednotka produkuje 690 koní a 697 Nm točivého momentu, což by vozu mělo stačit na zrychlení z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Identický čas potřebuje k dané disciplíně i Mercedes, který je druhým nejsilnějším vozem tohoto srovnání - v útrobách svou práci odvádí 612 koní a 850 Nm.
Porsche je papírově nejslabším soupeřem, s 550 koňmi a 770 Nm potřebuje na akceleraci 3,9 sekundy. Teoreticky by tedy hned po startu mělo za italskou i německou konkurencí zaostávat, a to v této kategorii takříkajíc o parník. Jenže skutečnost je jiná i přesto, že všechny vozy mají k dispozici pohon všech kol. Ten italský je trochu svérázný a Němci se do asfaltu zapřou s o poznání větší razancí.
Závod mezi touto trojicí vozů se odehrál na uzavřené komunikaci, přičemž došlo hned k několikerému opakování. Start proběhl jak za pomoci systému Launch Control i bez něj, stejně jako v jednom kole bylo a ve druhém nebylo aktivováno ESP. Výsledek byl však pokaždé prakticky stejný a pro Ferrari nevyzněl zrovna nejlépe. Ze záběrů je totiž patrné, že Ital zřejmě jen jednou ve vyšších rychlostech pokořil Porsche, tím to pro něj ale haslo.
Vítězem testu je jasně Mercedes a kdyby Panamera dorazila ve verzi Turbo S E-Hybrid, dostalo by Ferrari napráskáno způsobem, z jakého by maranellské bolelo pozadí ještě za několik let. Je to další ukázka, jak moc „obyčejná” auta v posledních letech zrychlila - ne zase tak dávno inovované Ferrari s nejvyšším výkonem rázem zdaleka nestačí na slabší a těžší sedan Mercedesu. Útěchou pro něj budiž snad jen skutečnost, že pokud všechny tři vozy postavíte vedle sebe, bude to právě GTC4Lusso, které na sebe bude strhávat největší pozornost. Co je mu to pak ale za jízdy platné...





Tohle srovnání nejlépe ukazuje, jakým kalupem se posouvá vpřed dynamika aut. Ferrari FF z roku 2011, které se velkou modernizací v roce 2016 proměnilo v GTC4Lusso, nestačí na jen o málo novější soupeře plebejštějších značek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
