Reklama

Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci

Byly časy, kdybyste si jakékoli Ferrari ani netroufli srovnávat s Mercedesem a Porsche, zvláště se sedanem a liftbackem těchto dvou značek. Jenže časy se mění a tady z dříve platného opravdu mnoho nezbylo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci

30.5.2018 | Petr Prokopec | 15 příspěvků

Byly časy, kdybyste si jakékoli Ferrari ani netroufli srovnávat s Mercedesem a Porsche, zvláště se sedanem a liftbackem těchto dvou značek. Jenže časy se mění a tady z dříve platného opravdu mnoho nezbylo.

Dlouho se říkalo, že objem ničím nenahradíš. Dnes je obtížné něco takového tvrdit a dokázat si to můžeme přímo u vrcholné ligy. Na světě je video mapující souboj ve sprintu, do kterého nastoupily Ferrari GTC4Lusso, Porsche Panamera Turbo a Mercedes-AMG E 63S. Ve všech případech jde o moderní stroje představené v posledních dvou letech, ty německé sázejí na přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, Ital má pod kapotou 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec. A je to Ferrari, přece... Uhodnete, který z nich vyhraje?

Jak jsme naznačili již první větou, Ferrari zlaté vavříny nezíská, a to přesto, že disponuje nejvyšším výkonem a coby stroj ryze sportovní značky přijímá nejméně kompromisů. Jeho pohonná jednotka produkuje 690 koní a 697 Nm točivého momentu, což by vozu mělo stačit na zrychlení z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Identický čas potřebuje k dané disciplíně i Mercedes, který je druhým nejsilnějším vozem tohoto srovnání - v útrobách svou práci odvádí 612 koní a 850 Nm.

Porsche je papírově nejslabším soupeřem, s 550 koňmi a 770 Nm potřebuje na akceleraci 3,9 sekundy. Teoreticky by tedy hned po startu mělo za italskou i německou konkurencí zaostávat, a to v této kategorii takříkajíc o parník. Jenže skutečnost je jiná i přesto, že všechny vozy mají k dispozici pohon všech kol. Ten italský je trochu svérázný a Němci se do asfaltu zapřou s o poznání větší razancí.

Závod mezi touto trojicí vozů se odehrál na uzavřené komunikaci, přičemž došlo hned k několikerému opakování. Start proběhl jak za pomoci systému Launch Control i bez něj, stejně jako v jednom kole bylo a ve druhém nebylo aktivováno ESP. Výsledek byl však pokaždé prakticky stejný a pro Ferrari nevyzněl zrovna nejlépe. Ze záběrů je totiž patrné, že Ital zřejmě jen jednou ve vyšších rychlostech pokořil Porsche, tím to pro něj ale haslo.

Vítězem testu je jasně Mercedes a kdyby Panamera dorazila ve verzi Turbo S E-Hybrid, dostalo by Ferrari napráskáno způsobem, z jakého by maranellské bolelo pozadí ještě za několik let. Je to další ukázka, jak moc „obyčejná” auta v posledních letech zrychlila - ne zase tak dávno inovované Ferrari s nejvyšším výkonem rázem zdaleka nestačí na slabší a těžší sedan Mercedesu. Útěchou pro něj budiž snad jen skutečnost, že pokud všechny tři vozy postavíte vedle sebe, bude to právě GTC4Lusso, které na sebe bude strhávat největší pozornost. Co je mu to pak ale za jízdy platné...

Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci - 1 - Ferrari GTC4Lusso vs Porsche Panamera Turbo vs Mercedes-AMG E63S videoscreen 01Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci - 2 - Ferrari GTC4Lusso vs Porsche Panamera Turbo vs Mercedes-AMG E63S videoscreen 02Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci - 3 - Ferrari GTC4Lusso vs Porsche Panamera Turbo vs Mercedes-AMG E63S videoscreen 03Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci - 4 - Ferrari GTC4Lusso vs Porsche Panamera Turbo vs Mercedes-AMG E63S videoscreen 04Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci - 5 - Ferrari GTC4Lusso vs Porsche Panamera Turbo vs Mercedes-AMG E63S videoscreen 05Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci - 6 - Ferrari GTC4Lusso vs Porsche Panamera Turbo vs Mercedes-AMG E63S videoscreen 06
Tohle srovnání nejlépe ukazuje, jakým kalupem se posouvá vpřed dynamika aut. Ferrari FF z roku 2011, které se velkou modernizací v roce 2016 proměnilo v GTC4Lusso, nestačí na jen o málo novější soupeře plebejštějších značek

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 15 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama