Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dvanáctiválcové Ferrari vyzvalo na souboj osmiválcové Němce. A začaly se dít věci
30.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Byly časy, kdybyste si jakékoli Ferrari ani netroufli srovnávat s Mercedesem a Porsche, zvláště se sedanem a liftbackem těchto dvou značek. Jenže časy se mění a tady z dříve platného opravdu mnoho nezbylo.
Dlouho se říkalo, že objem ničím nenahradíš. Dnes je obtížné něco takového tvrdit a dokázat si to můžeme přímo u vrcholné ligy. Na světě je video mapující souboj ve sprintu, do kterého nastoupily Ferrari GTC4Lusso, Porsche Panamera Turbo a Mercedes-AMG E 63S. Ve všech případech jde o moderní stroje představené v posledních dvou letech, ty německé sázejí na přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, Ital má pod kapotou 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec. A je to Ferrari, přece... Uhodnete, který z nich vyhraje?
Jak jsme naznačili již první větou, Ferrari zlaté vavříny nezíská, a to přesto, že disponuje nejvyšším výkonem a coby stroj ryze sportovní značky přijímá nejméně kompromisů. Jeho pohonná jednotka produkuje 690 koní a 697 Nm točivého momentu, což by vozu mělo stačit na zrychlení z klidu na stovku za 3,4 sekundy. Identický čas potřebuje k dané disciplíně i Mercedes, který je druhým nejsilnějším vozem tohoto srovnání - v útrobách svou práci odvádí 612 koní a 850 Nm.
Porsche je papírově nejslabším soupeřem, s 550 koňmi a 770 Nm potřebuje na akceleraci 3,9 sekundy. Teoreticky by tedy hned po startu mělo za italskou i německou konkurencí zaostávat, a to v této kategorii takříkajíc o parník. Jenže skutečnost je jiná i přesto, že všechny vozy mají k dispozici pohon všech kol. Ten italský je trochu svérázný a Němci se do asfaltu zapřou s o poznání větší razancí.
Závod mezi touto trojicí vozů se odehrál na uzavřené komunikaci, přičemž došlo hned k několikerému opakování. Start proběhl jak za pomoci systému Launch Control i bez něj, stejně jako v jednom kole bylo a ve druhém nebylo aktivováno ESP. Výsledek byl však pokaždé prakticky stejný a pro Ferrari nevyzněl zrovna nejlépe. Ze záběrů je totiž patrné, že Ital zřejmě jen jednou ve vyšších rychlostech pokořil Porsche, tím to pro něj ale haslo.
Vítězem testu je jasně Mercedes a kdyby Panamera dorazila ve verzi Turbo S E-Hybrid, dostalo by Ferrari napráskáno způsobem, z jakého by maranellské bolelo pozadí ještě za několik let. Je to další ukázka, jak moc „obyčejná” auta v posledních letech zrychlila - ne zase tak dávno inovované Ferrari s nejvyšším výkonem rázem zdaleka nestačí na slabší a těžší sedan Mercedesu. Útěchou pro něj budiž snad jen skutečnost, že pokud všechny tři vozy postavíte vedle sebe, bude to právě GTC4Lusso, které na sebe bude strhávat největší pozornost. Co je mu to pak ale za jízdy platné...
Tohle srovnání nejlépe ukazuje, jakým kalupem se posouvá vpřed dynamika aut. Ferrari FF z roku 2011, které se velkou modernizací v roce 2016 proměnilo v GTC4Lusso, nestačí na jen o málo novější soupeře plebejštějších značek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 32 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva