Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Elektrický Veyron z Chorvatska s vývojem nekončí, ve výrobě stále není (videa)
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rimac Concept One bude v základu počítat s 1 088 koňmi, ve verzi Concept_S pak dokonce s 1 384 k. Stále však nevíme, kdy dorazí k zákazníkům.
Země bývalého východního bloku rozhodně nejsou známy jako líheň supersportů. Stále více nových značek ovšem chce toto klišé změnit. Již letos by tak měla odstartovat výroba Arrinery Hussarya 33, tedy polského Lamborghini. Mimo to bychom se pak měli velmi brzy dočkat také elektrického Bugatti Veyron, jak je titulován chorvatský Rimac Concept_One.
Produkční verzi tohoto modelu jsme si mohli představit v souvislosti s autosalonem v Ženevě, kam dorazila i ostřejší varianta zvaná Concept_S. Ta dostala do vínku nejen velké zadní křídlo, ale také 1 384 koní. Jelikož navíc zhubla 50 kilogramů (na stále nepříliš oslnivých 1 800 kg), má zvládnout stovku za 2,5 sekundy, dvoustovku za 5,6 s a třístovku za 13,1 s.
Pomalý ovšem nebude ani základní Concept_One, který je hvězdou nejnovějších videí značky. Ta povolala za volant chorvatského závodního jezdce Juraje Šebalje, který se podepsal zejména na vektorování točivého momentu. Vůz přitom testoval za okruhu v Rijece, mimo to ovšem dostal Rimac také povolení vjezdu na chorvatskou vojenskou základnu.
Důvodem jsou zejména sáhodlouhé ranveje, na kterých chtěla značka vychytat manévry ve vysokých rychlostech. Concept_One by se totiž měl rozjet až na 355 km/h. Na stovku pak zrychlí za 2,6 sekundy, na dvojnásobnou metu za 6,2 sekundy a na trojnásobnou za 14,2 s. K zastavení ze stokilometrového tempa pak potřebuje 31,5 metru.
Za opravdu působivou jízdní dynamiku si ovšem Rimac nechá pěkně zaplatit, základní model by totiž měl startovat někde okolo 800 tisíc Eur (cca 21,6 milionu korun). Zákazníci přitom v prvním roce výroby budou mít k dispozici osm exemplářů, mimo něž vzniknou ještě dva kusy rychlejší a logicky také dražší verze Concept_S.
Zatím ovšem nebylo potvrzeno, že oním prvním produkčním rokem bude ten letošní či příští. Stejně tak Rimac neuvedl, kdy dorazí vozy k zákazníkům a zda není celá edice vyprodána. Dále nevíme ani to, jestli i produkční vozy budou titulovány jako „koncept“. Neznámých je tedy spousta, Chorvati ale prý usilovně pracují na jejich odstranění.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
