Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rimac Concept_S: ostřejší verze Conceptu One má 1 384 koní a velké křídlo
1.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je-li vám 1 100 koní Rimacu Concept One málo, existuje ještě jedna verze. Je lehčí, silnější a má lepší přítlak. Výroba je ale otázkou.
Pokud se Rimacu Concept One, který se představil v produkční verzi nedávno, říkalo pro jeho výkon „elektrický Veyron”, právě máme před sebou „elektrický Chiron”, skoro. Je to divoké dvojče Rimacu Concept One, které se odhalilo v Ženevě s názvem Concept_S. A má 1 384 koní a 1 800 Nm.
Čtete správně, tohle auto má víc než megawatt výkonu - přesně 1 018 kW - a točivým momentem překoná leckterý mnohalitrový turbodiesel ve velkém nákladním autě. Také je oproti Conceptu One o 50 kg lehčí, což se cení, ale stále jsme na 1 800 kg. Parametry dynamiky jsou však oslnivé - na stovce je za 2,5 s, dvoustovka trvá 5,6 s a třístovka 13,1 s. Maximálka je 365 km/h. Všechny parametry jsou pochopitelně lepší než u Conceptu One.
Podle dostupných informací využívá Rimac Concept_S technologie ze závodů do vrchu na Pikes Peaku. Víme, že o snížení hmotnosti se postarala eliminace zvukové izolace, čalounění interiéru a dokonce také změny při výrobě karbonového šasi. Vůz bude očividně mít i lepší přítlak, jak vidno z lízátka vpředu, křídla vzadu a dalších aerodynamických úprav.
V kabině vidíme alcantarou potažené závodní sedačky s pětibodovými pásy a odhalený karbon. Zůstává ale palubní systém, kterým se ovládají jízdní režimy, stejně jako nastavení vozu mezi nedotáčivou, neutrální a přetáčivou charakteristikou. Palubní systém umí nahrávat telemetrii jízdy a také ji rovnou po internetu posílat do počítače technikům v boxech. Kapacita baterií také zůstává na 82 kWh.
Co nevíme, je, jestli se bude Concept_S vyrábět. A jestli ano, zda jich vznikne dalších osm ke Conceptům One nebo jestli z původních osmi bude několik takto ostřejších. Cenu očekávejme k milionu Eur (27 milionů korun), když Concept One měl stát okolo 800 tisíc.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Rimac v Ženevě předvedl nejen verzi S...
...ale i výchozí Concept One v sériové verzi
Rimac Concept_S ohromí hlavně výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva