Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní

(+ video) Polské Lambo se nám konečně po letech začíná vybarvovat. O jeho pohon se postará obří V8, nízkou hmotnost zaručí karbon, kevlar a grafen.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní

8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Polské Lambo se nám konečně po letech začíná vybarvovat. O jeho pohon se postará obří V8, nízkou hmotnost zaručí karbon, kevlar a grafen.

O polském Lamborghini píšeme již bezpočet let, až do letoška ale firma působila spíše ve virtuální realitě než ve skutečném světě. Mnohé ovšem změnil lednový autosalon v Birminghamu, kde byla představena závodní verze Arrinery Hussarya GT. Ta se navíc před několika málo týdny ukázala v pohybu na britském letišti v Bruntingthorpe, aby záhy okouzlila publikum v Goodwoodu. Nejnověji pak zamířila zpátky domů do Polska, kde řádila v ulicích Varšavy.

Závodní variantou se ale dnes znovu zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na civilní provedení. To by mělo dorazit na sklonku letošního roku přímo do výroby, přičemž Poláci zpočátku hovoří pouze o limitované edici třiatřiceti kusů. Tento počet se přitom obtiskl i do názvu modelu, jenž je svými tvůrci titulován jako Hussarya 33. Stát pak bude zhruba 500 000 Eur (cca 13,5 milionu korun).

Jedná se samozřejmě o obří sumu, za níž byste si mohli pořídit i skutečné Lamborghini, nikoliv pouze jeho polský klon. Arrinera ovšem dodává, že klientů bude mít dostatek, neboť již nyní eviduje přes 200 vážně míněných objednávek. Evidentně tak bude třeba nějaká selekce, i když zájemci nejspíše časem ještě prořídnou. Zvláště pokud nedojde k avizovanému zahájení výroby.

Nyní ovšem nemalujme čerta na zeď a pojďme se podívat, co za nemalé peníze dostanete. V prvé řadě se přitom zastavíme v motorovém prostoru za sedadly, kde trůní 8,2litrový atmosférický osmiválec. Ten by měl produkovat více než 800 koní a 900 Nm točivého momentu, což je v kombinaci s hmotností pouhých 1 400 kg zárukou působivé jízdní dynamiky.

Konkrétní data prozatím zveřejněna nebyla, nicméně kromě jízdy v přímém směru chce Hussarya okouzlit také v zatáčkách. Proto se pyšní aktivní aerodynamikou, v jejímž případě po překročení rychlosti 180 km/h dochází k aktivaci spoilerů ve spodku čelní části, což navyšuje přítlak na přední nápravu. O tu zadní se pro změnu stará výsuvné křídlo.

To navíc funguje také jako vzduchová brzda, jež je aktivována při výrazném zašlápnutí pedálu. V tu chvíli se křídlo nastaví v úhlu 55 stupňů a napomáhá kotoučům ve všech rozích. Ani v tomto případě Arrinera již dále nezmiňuje žádná konkrétní fakta, více ovšem nová automobilka promluvila o materiálech, které na výrobu své silniční prvotiny použije.

Kromě šasí ze slitin letecké oceli tu máme karoserii, která kromě karbonu a kevlaru zahrnuje také některé sekce z grafenoveho kompozitu, tedy nové formy uhlíkových vláken, jež jsou tenčí než ty klasické, ovšem vyznačují se větší tuhostí. Jako první se s tímto materiálem vytasilo BAC Mono, Arrinera by ovšem ráda Hussaryu, která má zcela unikátní konstrukci, jež není založena na žádném existujícím voze, a podílel se na ní i známý britský návrhář Lee Noble, mezi jehož kreace patří třeba Ultima, dostala na trh dříve.


Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 1 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 01Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 2 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 02Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 3 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 03Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 4 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 04Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 5 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 05Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 6 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 06Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 7 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 07Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 8 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 08Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 9 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 09Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 10 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 10Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 11 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 11Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 12 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 12Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 13 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 13Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 14 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 14Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 15 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 15Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 16 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 16
Arrinera Hussarya 33 se prozatím ukázala pouze na počítačových retuších...

Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 17 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 17Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 18 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 18Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 19 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 19Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 20 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 20Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 21 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 21Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 22 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 22Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 23 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 23Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 24 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 24Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 25 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 25Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 26 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 26Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 27 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 27Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 28 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 28Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 29 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 29Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 30 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 30
...zatímco závodní provedení GT za sebou již má výstavní debut...

Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 31 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 31Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní - 32 - Arrinera Hussarya 33 prvni oficialni ilustrace 32
...i ten jízdní v ulicích Varšavy

Zdroj: The Tech Sense

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.