Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Kona nafoceno bez maskování, má vážně podivnou příď
9.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nikoli dva, ale tři páry předních světel má nové malé SUV Hyundai. Jestli se bude líbit, netušíme, špatně svítit ale nejspíše nebude.
Také Hyundai chystá nové SUV, ostatně zákazníci dnes pomalu po ničem jiném netouží. Na cestě je toho více, ze všeho nejdříve se ale Korejci pokusí potenciální klientelu okouzlit modelem Kona, který jsme si již mohli prohlédnout nejen na špionážních fotkách, ale rovněž na několika oficiálních snímcích.
Hyundai přitom uvedlo, že novinka je nadmíru důležitá, neboť společně s ní dorazí také nový designový směr značky. Ten bude odvážnější než dosud, což vlastně není až tak překvapivé - Kona má totiž zaujmout hlavně mladistvou klientelu, které konzervativní tvary mnoho neříkají. Je však otázkou, zda pro ni především čelní partie korejského crossoveru již nebudou příliš.
Oficiální upoutávky příď sice odhalovaly, důraz byl kladen hlavně na světlomety a masku. Nyní je jasně patrný i nárazník a zejména do něj zasahující ochranné plastové lemy. Korejci se tímto způsobem nejspíše snažili vůz opticky rozšířit, dle nás se jim to ale příliš nepovedlo. Navíc se musíme ptát, proč Hyundai sáhlo po tak úzkých světlometech, když pak muselo přidávat další „dvě patra“ - další světla totiž nejsou jen pod těmi hlavními, ale úplně dole, uprostřed pod maskou chladiče.
Zadní partie již vypadají lépe, ačkoliv také zde ony „bočnice“ mají určitý přesah a taktéž hostí světlomety. Zcela spodního páru se ale tentokráte nedočkáme. Místo toho tu máme dvoubarevný koncový sloupek a kontrastně lakovanou střechu, díky čemuž Kona vlastně vypadá i docela přitažlivě. Stranou designu dodejme, že vůz dostane do vínku modulární platformu, na které již stojí třeba Hyundai i20. Počítat tedy lze se zhruba 4,1metrovou délkou a 2,6metrovým rozvorem. Pod kapotu se pak nastěhují maloobjemové motory, které se spíše než na jízdní dynamiku zaměří na spotřebu. Spárovány přitom budou pouze s pohonem předních kol, manuály i automatem.




Hyundai Kona bylo nafoceno bez maskování při pořizování katalogových snímků. Kdo mohl tušit, že ho v dnešní době zvěční i někdo jiný...

Spekulativní ilustrace nebyly zase tak daleko od pravdy. Že vůz dostane další dva pár světel, ale nenapadlo ani jejich autora
Zdroje: Gabriel Dias@Facebook, Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejčtenější články
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
3.11.2025
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
3.11.2025
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
3.11.2025
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
3.11.2025
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
3.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
