Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech
26.9.2018 | Petr Prokopec
Kombinace výkonného motoru bez turba a ručně řazené převodovky je dnes naprostou raritou. U Porsche ji nabízí a už zvukový projev motoru točícího až 9 tisíc ot. vás odzbrojí.
Řízení je pro některé tou nejzábavnější věcí, kterou lze dělat s oblečenými kalhoty. V rámci všech možností však jízda po dálnici patří mezi ty nejméně záživné, a to i za předpokladu, že jste na německém Autobahnu, kde neplatí rychlostní limity. Řadě lidí by proto mohlo přijít zcela zbytečné sledovat nejnovější video, které se točí okolo akcelerace Porsche 911 GT3 v přímém směru. Nicméně zdání někdy klame, a právě toto je ten případ.
Důvodem je skutečnost, že jde o generaci 991.2, tedy o provedení, které již prošlo faceliftem. Na rozdíl od předchozí verze tak zákazníci mohou sáhnout i po manuální převodovce. S ní je vůz pomalejší než s automatem, nicméně je více než jisté, že na něco tak přízemního si žádný z majitelů stěžovat nebude. Naopak lze od nich čekat chválu na bezkonkurenční propojení člověka a stroje. A navíc, pomalé tohle Porsche fakt není.
Svědčí o tom data GPS, dle kterých 911 GT3 zvládá zrychlit na stovku za 4,2 sekundy a na dvoustovku za 11,9 sekundy. To jsou v obou případech horší údaje, než naznačuje automobilka v oficiálních technických parametrech, špatná ale rozhodně nejsou. To lze ostatně tvrdit také o pružném zrychlení ze stovky na dvoustovku, které odpovídá akceleraci nového BMW M5 s 600 koňmi a automatem. Kapitolou samou pro sebe je pak řezavý zvuk točivého plochého šestiválce s červeným polem až u 9 tisíc otáček, to se dnes už nevidí a neslyší.
České zastoupení Porsche si za tuto dynamiku říká o 4 250 000 Kč, což je stejná suma jako u automatu. V jeho případě přitom akcelerace na stovku má dle výrobce proběhnout již za 3,4 sekundy, pročež vlastně není divu, že lidé dávají přednost právě tomuto provedení. My ale závidíme spíše těm, co jsou sice pomalejší, ale kteří sáhli po dnes již takřka neužívané kombinaci atmosféry a manuálu.
Porsche 911 GT3 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou pomalé rozhodně není. A svým zvukovým projevem dokáže ohromit
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda