Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jediné ostré SUV Škody ukázalo rychlost na Autobahnu, na RS je to docela bída
11.6.2019 | Petr Miler
Spojení s SUV s automobilovým sportováním je vždy kontroverzní záležitostí a ani první pokus Škody na tomto poli není výjimkou. Problém je, že pochybovače Kodiaq RS neumlčí.
Poté, co automobilový svět postihla skoro všeobjímající obliba SUV, bylo jen otázkou času, než se tyto vozy začnou prosazovat i ve třídách, do kterých se přirozeně příliš nehodí. Dnes tak na trhu najdete všechno možné od městských SUV přes luxusní SUV až po sportovní SUV. To poslední se zdá být obzvláště hloupé, neboť velká a těžká „těla” vozů tohoto ražení k automobilovému sportování vážně nepasují. Jak ale nedávno ukázal Top Gear na případu Lamborghini Urus, i takový vůz může fungovat okouzlujícím způsobem.
Se svým pokusem o sportovní SUV se loni přihlásila i česká Škoda, když zákazníkům nabídka Kodiaq RS. I takové auto by mohlo fungovat zajímavým způsobem, už entré ale mělo nešťastné, když se chlubilo rekordem ze Severní smyčky Nürburgringu, který byl zajímavý leda vedle výkonu starého Fordu Transit. A ani pozdější zkušenosti nenaznačovaly, že by tohle auto bylo - navzdory 240 naftovým koním - tak rychlé, jak byste od RS oprávněně očekávali.
Do lepšího světla Kodiaq RS nestaví ani přiložené video, které dokumentuje jeho dynamiku na rychlostně neomezené německé dálnici. Člověk by čekal že aspoň tady bude výkonné SUV jako doma, ale není, zkrátka není. Stovka za 7 sekund, dvoustovka za dalších 27 a dýchavičná snaha o dosažení tachometrových 230 km/h, které navíc reálně odpovídají 221 km/h dle GPS, to je na Škodu RS docela bída a kritiky to stěží umlčí.
Pochopitelně to neznamená, že je Škoda Kodiaq RS špatným autem, na rozdíl od Lamborghini Urus - které si vzhledem ke svým schopnostem může říkat Lamboghini bez uzardění - ale tohle očekávání spojená s písmeny RS nenaplňuje, ať se na věc podíváme jakkoli.
Škoda Kodiaq RS na Autobahnu nic zázračného nepředvedla, s 240 koňmi by is i při své hmotnosti a velkosti měla vést lépe
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 8 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 11 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry