Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Jeep Grand Cherokee 2011: Nová generace v Evropě již na podzim
9.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Přestože světovou premiéru si nový Jeep Grand Cherokee odbyl už před rokem v New Yorku, na americký trh se tento automobil dostal až letos na jaře a s uvedením na evropský trh koncern stále otálí, neboť očekávaná novinka chyběla i na ženevském autosalonu.
Snad se ale fandové americké legendy dočkají na podzim, ostatně z technického hlediska se jedná o velice zajímavou terénní čtyřkolku, která svými schopnostmi v terénu navazuje na tradiční hodnoty značky Jeep, zároveň však nabídne výkony, komfort i bezpečnost podle standardů současné luxusní třídy SUV. Také design nové generace Grand Cherokee je odvážnější a progresivnější než u předchozí verze, i když celkové rozměry se nezměnily. Zaoblené tvary si ponechaly typické znaky Jeepu, součinitel odporu vzduchu se však snížil o sedm procent. Díky předchozí spolupráci v rámci koncernu DaimlerChrysler se základem vozidla stala stejná platforma jako u Mercedesu třídy M, což pro „granda“ představuje revoluci. Poprvé v historii se totiž vzdává tuhé zadní nápravy. Tuhost samonosné karoserie se přitom zvětšila o 146 %, k čemuž přispěl větší počet svárů i strukturální lepidla omezující hluk a vibrace. Prodloužením rozvoru o 13,5 cm se změnily proporce karoserie, což umožnilo zvětšit prostor pro nohy cestujících vzadu. O 0,192 m3 narostl také objem zavazadlového prostoru.
Terénní schopnosti respektive přizpůsobivost samonosné karoserie na nerovnosti a perfektní trakci má zajistit vzduchové odpružení Quadra-Lift a systém Select-Terrain. První umožní měnit světlou výšku až do hodnoty 282 mm, druhý nabídne dvanáct režimů nastavení pohonného a převodného ústrojí podle povrchu, po kterém se automobil pohybuje podobně jako systém Terrain Response od Land Roveru. Podle jednotlivých verzí také budou k dispozici tři různé systémy pohonu všech kol: Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II, chybět samozřejmě nebude účinná terénní redukce. Poslední generace Jeepu Grand Cherokee je prvním vozem koncernu, který dostal nový motor Pentastar V6 o objemu 3,6 litru. Pod jeho kapotou dosahuje 24ventilový šestiválec s variabilním zdvihem ventilů a rozvodem DOHC výkonu 209 kW a točivého momentu 353 N.m, což představuje nárůst 33 respektive 11 procent oproti stávajícímu čtyřlitrovému šestiválci. Šestiválec bude vybaven pětistupňovou samočinnou převodovkou. V nabídce samozřejmě nebude chybět ani tradiční osmiválec HEMI 5,7 litru o výkonu 268 kW a točivém momentu 520 N.m vybavený nově variabilním časováním ventilů. Nový Grand Cherokee se bude vyrábět výhradně v Detroitu i pro evropský trh. Zatím se však ještě nerozhodlo o dieselovém motoru, který bude pro úspěch na starém kontinentu rozhodující.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
před 2 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Citroën začal prodávat auta se dvěma kabinami a ničím za nimi. Nejde o apríl ani optický klam
před hodinou - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
před 2 hodinami - VF 3 je první auto vietnamského nudlového miliardáře, které dává aspoň nějaký smysl: Je levné
před 4 hodinami - Mercedes kapituloval, novému vrcholnému AMG vrátí osmiválec místo absurdního čtyřválcového hybridu
před 5 hodinami - Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva