Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8
10.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Doba objemným víceválcovým motorům jednoznačně nepřeje. Ještě je tu ale pár značek, které vidí svou budoucnost i v nich.
Tento týden jsme vás informovali o záměru Audi skončit s motory V8. Není to záležitost tohoto nebo příštího roku, neboť ingolstadtská automobilka právě vyrukovala s novou generací těchto jednotek, mezi nimiž najdeme i pozoruhodný 4,0 V8 TDI s elektrickým turbem, varuje však, že tato iterace firemních osmiválců může být tou poslední, kterou v jejích autech najdeme. Jestli to jejich konec bude znamenat za pět, osm nebo ještě více let, je pochopitelně otázkou, tak či onak to vypadá, že dny V8 s čtyřmi kruhy budou dříve nebo později sečteny.
V této souvislosti se pochopitelně nabízela otázka, zda se podobný krok nedotkne celého koncernu VW, který motory mezi značkami do značné míry sdílí. Odpověď se ale zdá být jasná už z podstaty věci - nelze očekávat, že by koncern vypustil z nabídky motory V8 a dále vyráběl V10 a W12. A stejně tak nelze předpokládat, že by Bentley najednou začaly jezdit pouze s šestiválci. Velké motory tedy zřejmě VW bude vyrábět dál, jen jejich verze dedikované Audi a tedy i modely s nimi prostě přestanou existovat, protože Ingolstadtu má i v případě vrcholných modelů stačit šestiválec s elektromotorem.
Jestli to takto opravdu skončí, nelze nyní říci, je to jistě jen jedna z možných cest. Celkem bez pochyb lze ale tvrdit, že prestižnější značky koncernu s osmiválci nekončí. Svědčí o tom i otevření nové továrny Porsche právě jen na osmiválce, v nichž bude mj. vyráběn třeba i benzinový 4,0 V8 pro Panameru Turbo, dieselový 4,0 V8 pro Panameru 4S Diesel nebo i zmíněný elektro-turbo-diesel pro Audi SQ7. Porsche do této fabriky investovalo přes 2,1 miliardy Kč a stěží by to dělalo, kdyby mělo v úmyslu s motory V8 v dohledné době skončit.
Dá se tedy předpokládat, že opravdu jen Audi přesměruje své investice z vývoje specifických motorů a především celých aut s jednotkami V8 někam jinam, jinak osmiválce u VW pojedou dál. A to je dobrá zpráva, však se podívejte, jak hezká věc takový osmiválec na výrobní lince nové továrny je. Stojí kousek od ústředí Porsche v Zuffenhausenu...
Nová továrna Porsche na osmiválce je vážně pěkné místo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 27 minutami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 07:49 - Milanito
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz