Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8

Doba objemným víceválcovým motorům jednoznačně nepřeje. Ještě je tu ale pár značek, které vidí svou budoucnost i v nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8

10.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Doba objemným víceválcovým motorům jednoznačně nepřeje. Ještě je tu ale pár značek, které vidí svou budoucnost i v nich.

Tento týden jsme vás informovali o záměru Audi skončit s motory V8. Není to záležitost tohoto nebo příštího roku, neboť ingolstadtská automobilka právě vyrukovala s novou generací těchto jednotek, mezi nimiž najdeme i pozoruhodný 4,0 V8 TDI s elektrickým turbem, varuje však, že tato iterace firemních osmiválců může být tou poslední, kterou v jejích autech najdeme. Jestli to jejich konec bude znamenat za pět, osm nebo ještě více let, je pochopitelně otázkou, tak či onak to vypadá, že dny V8 s čtyřmi kruhy budou dříve nebo později sečteny.

V této souvislosti se pochopitelně nabízela otázka, zda se podobný krok nedotkne celého koncernu VW, který motory mezi značkami do značné míry sdílí. Odpověď se ale zdá být jasná už z podstaty věci - nelze očekávat, že by koncern vypustil z nabídky motory V8 a dále vyráběl V10 a W12. A stejně tak nelze předpokládat, že by Bentley najednou začaly jezdit pouze s šestiválci. Velké motory tedy zřejmě VW bude vyrábět dál, jen jejich verze dedikované Audi a tedy i modely s nimi prostě přestanou existovat, protože Ingolstadtu má i v případě vrcholných modelů stačit šestiválec s elektromotorem.

Jestli to takto opravdu skončí, nelze nyní říci, je to jistě jen jedna z možných cest. Celkem bez pochyb lze ale tvrdit, že prestižnější značky koncernu s osmiválci nekončí. Svědčí o tom i otevření nové továrny Porsche právě jen na osmiválce, v nichž bude mj. vyráběn třeba i benzinový 4,0 V8 pro Panameru Turbo, dieselový 4,0 V8 pro Panameru 4S Diesel nebo i zmíněný elektro-turbo-diesel pro Audi SQ7. Porsche do této fabriky investovalo přes 2,1 miliardy Kč a stěží by to dělalo, kdyby mělo v úmyslu s motory V8 v dohledné době skončit.

Dá se tedy předpokládat, že opravdu jen Audi přesměruje své investice z vývoje specifických motorů a především celých aut s jednotkami V8 někam jinam, jinak osmiválce u VW pojedou dál. A to je dobrá zpráva, však se podívejte, jak hezká věc takový osmiválec na výrobní lince nové továrny je. Stojí kousek od ústředí Porsche v Zuffenhausenu...


Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8 - 1 - Porsche V8 tovarna nova 01Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8 - 2 - Porsche V8 tovarna nova 02Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8 - 3 - Porsche V8 tovarna nova 03Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8 - 4 - Porsche V8 tovarna nova 04Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8 - 5 - Porsche V8 tovarna nova 05Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8 - 6 - Porsche V8 tovarna nova 06Ještě s nimi není amen. Podívejte se do nové továrny Porsche na motory V8 - 7 - Porsche V8 tovarna nova 07
Nová továrna Porsche na osmiválce je vážně pěkné místo...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše