Reklama

Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký

Zatím jediná naftová Panamera dostala pozoruhodný motor 4,0 V8 a vskutku působivou dynamiku, je ale o masivních 180 kg těžší než benzinová 4S.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký

6.7.2016 | Petr Miler | 39 příspěvků

Zatím jediná naftová Panamera dostala pozoruhodný motor 4,0 V8 a vskutku působivou dynamiku, je ale o masivních 180 kg těžší než benzinová 4S.

Jednou z největších automobilových premiér minulého týdne bylo odhalení nového Porsche Panamera. Je to vskutku pozoruhodný stroj, který ještě dále posouvá už tak nevšední možnosti minulé generace. Zejména jeho dynamiku jsme vyzdvihli i v navazujícím článku, to ovšem byla řeč o vrcholné benzinové verzi Turbo. Do hledáčku se nám nicméně už v původním představení dostala také naftová verze 4S Diesel, která je s 285 km/h maximální rychlosti vůbec nejrychlejším sériově vyráběným naftovým autem světa.

Tehdy jsme o ní měl jen kusé informace, teď, po začátku prodejů, vám můžeme prozradit i další specifikace. Zpočátku jsme tedy věděli, že vůz zrychlí na stovku za 4,3 až 4,5 sekundy dle specifikace a dosáhne zmíněné maximální rychlosti. Nyní můžeme dodat i údaj o spotřebě, která činí 6,7 až 6,8 litru nafty na 100 km, což je, uvážíme-li míru dynamiky a luxusu, sympatické číslo. Jak moc bude reálné v praxi, ale ukáže až čas.

Víme také, že motor vozu je tentýž, který se nachází pod kapotou Audi SQ7 TDI 2016. V něm dává 4,0 V8 TDI s elektrickým přeplňováním výkon až 435 koní a točivý moment nejvýše 900 Nm, u Panamery 4S Diesel má „jen” 422 koní a 850 Nm. Může to být jen jiným naladěním, Porsche ale neříká slova o elektrickém kompresoru - je tedy dost možné, že u Panamery vsadilo na jednodušší řešení a vzdalo se části výkonu a dynamického potenciálu.

Co nás ovšem zaujalo nejvíce, je hmotnost vozu. O té Porsche v prvním představení nemluvilo vůbec, u verze Turbo jsme se ale správně dopočítali 1 980 kg (DIN, tedy bez 75 kg „eurořidiče”). U zatím základního modelu 4S s benzinovým biturbem pak základní hmotnost 1 870 kg, u naftové 4S jde ale o masivních 2 050 kg, oba údaje jsou opět DIN. U nás obvyklejší metrikou jsme tedy na 2 125 kg, a to je třeba o 90 kg více, než kolik váží BMW 750d xDrive...

Tento údaj si asi Porsche za rámeček nedá, a to je třeba dodat, že vůz je oproti benzinové Panameře 4S nejen výrazně těžší, ale i dražší, je podobně rychlý a rozdíl ve spotřebě okolo 1,5 litru nezní bůhvíjak dojemně. Ale posuďte sami, co vás zaujalo více.

Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 1 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 01Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 2 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 02Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 3 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 03Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 4 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 04Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 5 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 05Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 6 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 06Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 7 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 07Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 8 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 08Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 9 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 09Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 10 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 10Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 11 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 11Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 12 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 12Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 13 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 13Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 14 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 14Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 15 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 15Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký - 16 - Porsche Panamera 2017 4S a diesel 16
Porsche Panamera 4S Diesel se při premiéře pochlubilo výjimečnou dynamikou. O výjimečné hmotnosti ale automobilka raději pomlčela...

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 39 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama