Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejvzácnější Porsche Panamera. A přitom i jedno z nejlevnějších
4.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výkonný, vzácný a řidičsky zajímavý vůz nemusí být nutně drahý. Tedy pokud jeho vzácnost oceníte jako jedni z mála lidí na celém světě.
První generace Porsche Panamera byla a je jedním z nejošklivějších aut, která lze klasifikovat jako „sportovní”. Pravda, je to věc názoru, ty tvrdící opak jsou ale dosti výjimečné. Právě představená nová generace Panamery je na tom v tomto směru o poznání lépe, v nitru je to ale stále stejně koncipované auto s jednou výjimečnou předností - na to, jak velký a luxusní vůz to je, je až pozoruhodně rychlý. A je velmi pravděpodobné, že bude umět nadchnout i řidiče.
První generace Panamery tohle uměla, jak jsme se kdysi přesvědčili v testu verze Turbo. Pro něco podobného ale měla ještě jeden předpoklad, o jehož existenci možná ani nebudete vědět - bylo ji možné koupit i s manuální převodovkou. Skutečně, tento velký a luxusní sedan, liftback či fastback, chcete-li, vznikal už v době, kdy se Porsche cítilo být ještě nekompromisně řidičskou značkou, která své špičkové modely ani nenabízela s automatem, protože přidával kila navíc. Tyhle sněhy jsou pryč, ale ještě než roztály, zasloužily se o čísi víru v to, že pár nadšených řidičů osloví také Panamera a ti i v jejím případě sáhnou po třech pedálech a ručním řazení.
Pár se jich opravdu našlo, bylo jich ale dozajista méně, než značka doufala. Manuál bylo možné pořídit k základní verzi s motorem 3,6 V6 a také k silnější Panameře S o výkonu 298 kW (406 koní), který dodával motor 4,8 V8 výlučně kolům zadní nápravy. Byl to už slušně rychlý stroj, na stovku zrychlil za 5,6 sekundy a rozjel se na 285 km/h, zájem o něj byl ale naprosto minimální. Konkrétní prodejní čísla neznáme, nic jiného než základní šestiválec s manuálem jsme ale v Panameře neviděli a leccos nasvědčuje i fakt, že přímé řazení z nabídky vozu vypadlo v rámci faceliftu v roce 2014.
A ještě je tu jeden fakt - nule se limitně blížící nabídka ojetých Panamer s manuálem, těch ve verzi S obzvlášť. Obvykle nebývá v kontinentální Evropě (tedy mimo Velkou Británii, kde je situace o trochu lepší) v nabídce ani jeden takový vůz. Tedy, pokud si dáte vyhledat Panamery s manuálem, obvykle vám agregátory bazarových nabídek pár kousků najdou, téměř bez výjimky se ale jedná o vozy s dvouspojkovými automaty PDK, které nabízejícím asi přijdou dost manuální, když mají „pádla” pod volantem. Auto, na které se právě díváte, je ale výjimkou a je to zřejmě nejvzácnější Panamera, která kdy vznikla - i verze jako Turbo S nebo GTS jsou vedle ní tuctovkami.
Na fotkách je skutečné Porsche Panamera S 4,8 V8 s manuálním řazením, tři pedály a hlavice řadící páky jsou toho jasným důkazem. Je to vzácnost, učiněný jednorožec a nedivili bychom se, kdyby Porsche od roku 2009 do roku 2014 vyrobilo takových aut maximálně pár desítek. Dá se čekat, že jednou bude mít cenu jako raritní věc, zatím je to ale přesně naopak - nikým nechtěná tato Panamera stojí u jednoho německého prodejce a je k mání za dosti nízkou cenu.
Popravdě řečeno jde o jednu z nejlevnějších Panamer vůbec a mezi eSky obzvlášť. Přitom je z roku 2012, jde tedy jen o 4 roky starý vůz, navíc s rozumnými 133 tisíci km na tachometru. Je slušně vybavený, slušně vyhlížející, ale ten manuál... No my bychom si tento vůz právě proto koupili, však si představte plně ovládat 400koňový osmiválec v Porsche - toto je možná jedna z posledních nabídek moci něco takového dělat, zcela výjimečná možnost. Přijde vás na 39 900 Eur bez DPH, tedy asi 908 tisíc Kč.
A i kdyby se vám tohle až tak nezamlouvalo, bude to jistě i dobrá investice. Stejně jako kdysi nikdo nechtěl manuální Ferrari a teď se prodávají za neskutečné peníze, bude také toto Porsche jednou obdivovaným kusem na aukcích. Možná za 5 let, možná za 10, ale jednou nepochybně. Ostatně už teď možná budete na tři pedály a „fofrklacek” v Panameře S koukat jako na zjevení. Vlastně právem...
Tato Panamera S má skutečně manuální řazení. Najít druhou takovou s levostranným řízením bude oříšek
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva