Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel

Porsche u naftové Panamery použilo motor 4,0 V8 TDI od Audi, jeho elektrické přeplňovaní se ale rozhodlo nepoužít. Nebyla to chyba?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel

7.11.2017 | Petr Prokopec | 9 příspěvků

Porsche u naftové Panamery použilo motor 4,0 V8 TDI od Audi, jeho elektrické přeplňovaní se ale rozhodlo nepoužít. Nebyla to chyba?

Audi SQ7 je na jednu stranu poměrně těžkým vozem, nicméně handicap 2 345 kilogramů do značné míry maže jeho unikátní pohonné ústrojí. Pod kapotu se totiž nastěhoval čtyřlitrový osmiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Stran toho ovšem mohutné SUV spoléhá i na třetí, elektrické turbo, které především vykrývá hluchá místa v nižších otáčkách. I přes onu vysokou hmotnost tedy SQ7 sprintuje s razancí dělové koule, přičemž tempo nepolevuje ani po překonání stovky.

I tento drtivě zrychlující kolos ovšem může najít více než rovnocenného dieselového soupeře, dokonce v koncernových řadách. A co více, s poněkud obyčejnější verzí téže pohonné jednotky. Panamera 4S Diesel totiž disponuje „pouze“ dvakrát přeplňovaným turbodieselem 4,0 V8 TDI naladěným u Porsche. A není to náhoda, v Zuffenhausenu záměrně dali přednost jednoduchosti před komplikovaným řešením trojitého přeplňování. Ve výsledku tak proti 435 koním Audi stojí 422 koní Porsche.

Ve prospěch liftbacku ze Zuffenhausenu ovšem hovoří o trochu nižší hmotnost (2 125 kg) a také lepší aerodynamika. Minimálně v rámci technických parametrů tedy dynamikou svého vzdáleného příbuzného překonává, neboť stovku dá za 4,3 sekundy a maximálně pokoří 285 km/h. Audi oproti tomu zastaví omezovač na obligátním německém maximu (250 km/h), ke sprintu na stovku pak SQ7 potřebuje 4,8 s.

Co je ovšem psáno, nemusí být dáno. Jinými slovy, teorie je sice hezká, ovšem v reálu stačí o trochu lepší nastavení a SQ7 klidně může nechat Panameru Diesel v prachu. Tentokráte ale k žádnému velkému překvapení nedošlo, Porsche zamířilo do popředí hned na startu a svůj náskok postupně zvyšovalo. U Audi ale truchlit nemusí, porážka o chlup jedním z nejrychlejších dieselových vozů na světě totiž není nic až tak tragického...

Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 1 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 01Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 2 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 02Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 3 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 03Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 4 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 04Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 5 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 05Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 6 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 06
Porsche ukázalo Audi, kdo je v koncernu jedničkou, i když používá motor od Audi upravený podle svého gusta

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 9 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše