Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kdepak se stala chyba? První závod plně autonomních formulí skončil nehodou
20.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Firma Roborace vypustila na trať dvě kompletně autonomní formule. Jely až 185 km/h a jedna z nich nabourala. Jak přes kopírák stopa nebyla.
Autonomní vozy a závodění nejdou moc dohromady, ledaže by třeba Tesla Model X přitáhla závodní auto na přívěsu a cestou používala Autopilot. Přesto máme za sebou první závod autonomních vozů v historii. A nebyly to Tesly, nýbrž elektrické formule DevBot firmy Roborace. Pokud jste nikdy o ničem takovém neslyšeli, jistě nebudete sami, u nás už jste si o nich ale přečíst mohli.
Firma Roborace chce vyvinout auta a software k autonomnímu závodění. Tím myslíme plně autonomnímu - že závodní týmy nastaví software a pustí auto na okruh samotné, bez pilota, bez dálkového ovládání. Tenhle první závod byl v podstatě testem. Jelo se na okruhu Formule E v Buenos Aires a soupeřila spolu dvě auta - DevBot 1 a 2. Neznáme časy na kolo, ale z krátkého videa níže lze odtušit, že nijak úžasné nebyly.
DevBot 1 vyhrál a v závodě dosáhl rychlosti 185 km/h, DevBot 2 naboural poté, co vzal jednu zatáčku příliš agresivně. Jak se to mohlo stát, nevíme, ale poněkud to popírá původní smysl autopilotů v autech, ta závodní snad nevyjímaje - omezení chybujícího lidského faktoru. Pro samotné závody je to zřejmě plus - uvidíme tu nehody a rychlejší i pomalejší auta, jenže opravdu Roborace očekává, že někdo zapne v televizi tuhle počítačovou hru místo F1 nebo rallye? Skuteční, pochopitelně též chybující lidé za volantem jsou jedním z aspektů, které tradiční závodění činí atraktivním...




První závod Roborace se neobešel bez nehody
Si, estos dos autos no tienen piloto... son los @roborace, pic.twitter.com/2sSX22XDyd
— Diego Zorrero (@dzorrero) 18. února 2017
Takhle mají vypadat formule Roborace...
...a takhle vypadají prozatím. Pes na trati je schválně, jako test, jak bude auto reagovat na překážku. Jak dopadl, nevíme
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 10 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 11 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva