Kia Stinger 2,0 Turbo ukázala akceleraci i spotřebu v praxi. Moc nejede, bere ještě víc

Nová korejská stylová zadokolka není jen úchvatná verze s motorem V6 a dvěma turby. Je to i varianta 2,0, ta už uchvátit pomalu nemá čím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Kia Stinger 2,0 Turbo ukázala akceleraci i spotřebu v praxi. Moc nejede, bere ještě víc

18.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kia Stinger 2,0 Turbo ukázala akceleraci i spotřebu v praxi. Moc nejede, bere ještě víc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová korejská stylová zadokolka není jen úchvatná verze s motorem V6 a dvěma turby. Je to i varianta 2,0, ta už uchvátit pomalu nemá čím.

Kia Stinger je svým způsobem zjevení. V příchod nového sedanu s motorem vepředu a zadním náhonem, jenž není Made in Germany a který by současně měl namířeno na evropský trh, asi už nikdo nedoufal. Navíc málokdo věřil tomu, že korejská automobilka jej skutečně dovede ze stadia konceptu do produkční varianty. Ovšem stalo se, značka navíc pod kapotu vrcholného provedení GT instalovala 3,3litrový přeplňovaný šestiválec, který dokáže okouzlit zvukem i dynamikou. Budete však stejně nadšeni, pokud sáhnete po méně výkonném přeplňovaném dvoulitru?

Vše samozřejmě závisí na vašem očekávání. A také na ceně, jež stále je věcí neznámou. Prodej na evropských trzích bude zahájen až v závěru roku. Do té doby tedy můžeme vycházet jen ze spekulací, dle kterých by vrcholné provedení s 3,3litrovým šestiválcem mělo vycházet na 1,2 milionu korun. Za stejné peníze je k mání Optima PHEV, s dvoulitrem T-GDI pak sedan vychází na 969 980 Kč.

U Stingeru je tento motor krapet silnější, namísto 244 nabídne 255 koní a byť nic není jisté, o moc se jeho cena od Optimy lišit nebude. Od vrcholu je potřeba zachovat jistý odstup, navíc Korejci budou v Evropě nabízet ještě 2,2litrové dieselové provedení s 200 koňmi, které je taktéž třeba někam „vmáčknout“.

Dvoulitrová Kia Stinger tedy velmi pravděpodobně bude opravdu k mání za přibližně milion korun, za což podle výrobce nabídne akceleraci z klidu na stovku za rovných 6 sekund a nejvyšší rychlost 232 km/h. Podle reálných zkušeností jsou tato čísla ale poněkud nadhodnocena. Videa ukazují maximálně 225 km/h a sprintu na stovku za více jak 8 sekund. Navíc pocit z předvedené dynamiky není bůhvíjaký - ve srovnání s verzí V6 je toto příliš velký odvar.

Pochopitelně neznáme přesné podmínky, za jakých bylo video natočeno, nelze ale očekávat, že by ke Kie velmi pozitivně naladěná domácí média předváděla akceleraci vozu ve stoupání na něco jako Grossglockner. A pohled na spotřebu navíc také není nic, co by vás mohlo nadchnout. Vůz si má dle certifikace americké agentury EPA vzít 9,8 l/100 km. Hodnotu udávanou pro Spojené státy zmiňujeme záměrně, nejen kvůli tomu, že měření evropské verze ještě neproběhlo. Odhady dle EPA však mnohem více korespondují s realitou než metodika pro Starý kontinent. Nicméně i přesto se od nich dvoulitrový Stinger poměrně vzdálil, při jízdě na tempomat při rychlosti 90 km/h si totiž řekne o 12,7 až 13 litrů na sto kilometrů.

Co tedy dodat? Snad jen tolik, že pokud budete počítat s horší jízdní dynamikou než u šestiválce a výrazně vyšší než udávanou spotřebou, neměla by vás již dvoulitrová Kia Stinger nepříjemně překvapit. Nicméně pokud cenový rozdíl mezi ní a 3,3litrovou verzí bude jen zhruba 200 tisíc korun, asi byste měli raději sáhnout hlouběji do kapsy...


Kia Stinger 2,0 Turbo ukázala akceleraci i spotřebu v praxi. Moc nejede, bere ještě víc - 1 - Kia Stinger 20 T acceleration video 01Kia Stinger 2,0 Turbo ukázala akceleraci i spotřebu v praxi. Moc nejede, bere ještě víc - 2 - Kia Stinger 20 T acceleration video 02Kia Stinger 2,0 Turbo ukázala akceleraci i spotřebu v praxi. Moc nejede, bere ještě víc - 3 - Kia Stinger 20 T acceleration video 03Kia Stinger 2,0 Turbo ukázala akceleraci i spotřebu v praxi. Moc nejede, bere ještě víc - 4 - Kia Stinger 20 T acceleration video 04
Dvoulitrová Kia Stinger jízdní dynamikou zrovna neohromí, spotřebou pak spíše zaskočí

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.