Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg Regera má být hybrid, jen elektromotor dodá šílených 700 koní
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Slavný Christian chystá se v Ženevě nechat ztvrdnout brady všech výrobců hypersportů. 700 koní bude mít jen elektromotor, ten v P1 je proti němu chcípák.
Koenigsegg se více než na objem produkce zaměřuje na významnost svých produktů. V dohledné době je hodlá vytáhnout na Nordschleife, aby ukázal jejich deklarovanou výjimečnost v praxi. Už jen to, že si na sprintu Agera R smlsne na Porsche 918, by mohlo udržet naší pozornost. O tu Švédové budou usilovat ale už v Ženevě, na kterou řádně naleští ještě rychlejší Ageru RS. Mnozí z vás však vědí, že ta nebude hlavním terčem fotoaparátů přihlížejících.
Z nedávné zprávy vyplynulo, že Koenigsegg připravuje ještě jednu novinku s názvem Regera. Už zaznělo, že Regera ve švédštině znamená cosi jako „vládni svému království” a že jméno vozu a font napovídají o příslušnosti k hybridní smetánce skrývající ve svých útrobách kromě spalovací jednotky také elektromotor. Hovořilo se taktéž o výkonu nejméně 986 kW (1 341 koní) a hmotnosti pod 1 341 kg. Dnes to vypadá na něco ještě šťavnatějšího, čemuž budiž důkazem první hmatatelnější upoutávka a s ní související prohlášení výrobce.
Z čeho usuzujeme, že je 1 341 koní málo? No, nový „megacar“ totiž bude mít podle posledních zpráv dosud neviděný elektromotor s omračujícím výkonem 700 koní. Přijde nám to jako poměrně početné stádečko plnokrevníků zejména když uvážíme, že dráty, magnet a cívky v McLarenu P1 - mimochodem proklatě rychlém autě - produkují jen 180 elektrických koní. Energii by přitom měly zajišťovat bateriové články o kapacitě 9 kWh. Jakmile uvážíme, za jak dlouho se tato kapacita při takovém výkonu vyplácá, nevypadá to na dlouhou show, na druhou stranu by i takový krátký „boost” mohl Koenigsegg solidně rozparádit.
Přidejme si k tomu ještě benzinový osmiválec bi-turbo z dosavadního vrcholu One:1, který má 1 360 koní a začnou vycházet docela závratná numera. Pokud uvážíme dynamiku zmíněného vozu, korunovanou schopností zrychlit z klidu na 400 km/h za 20 sekund, ani si raději nebudeme představovat časy Regery. Zajímavostí je, že navzdory podobnému názvu (Regera vs. Agera) bychom měli ve finále spatřit kompletně nový vůz s revolučními technologiemi, nikoliv jen ostřejší Ageru. Dost možná nové nejrychlejší produkční auto vůbec, těšme se na něj...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Koenigsegg Regera bude skutečně mimořádně rychlým autem. Pokud si také udrží nízkou hmotnost, ani nástupce Bugatti Veyron nemusí být dost rychlý
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 9 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 11 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
dnes - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
dnes - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 20:29 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch