Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur
11.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V době, kdy mnozí evropští výrobci ekonomicky strádají, dosahuje Lada se svým zastaralým portfoliem tučných zisků. Za loňský rok se přiblížila hranici miliardě Eur.
V nabídce Lady nenajdeme mnoho modelů, které by snesly srovnání s nejnovějšími vozy „západních” automobilek. Ani největší novinka jménem Granta, třebaže zkouší prorazit také na západě, není vozem, který by mohl chtít bodovat vedle nejvyspělejších aut své třídy a nic lepšího dnes automobilka nenabízí. Pomineme-li přeznačkované Dacie jako Largus, jsou všechny ostatní modely staršího data vzniku. Však i loni představená Kalina II 2012 je pouze faceliftem původního vozu a prapůvodní 210x se přestala vyrábět teprve nedávno.
Mohli byste očekávat, že za takové situace bude Avtovaz coby výrobce vozů této značky čekat, zda jej dříve spasí krach, nebo finanční injekce některého z konkurentů, jenže děje se pravý opaků. Zatímco výrobci vozů renomovanějších značek, třeba koncern PSA, hlásí často obrovské ztráty, Avztovaz se může radovat z tučných zisků.
Oproti roku 2011 zlepšil svůj klíčový ekonomický výsledek o plných 440 procent, když za rok 2012 vykázal zisk ve výši 730 milionů Eur. Produkci aut pak posunul z 608 na 718 tisíc kusů. Uvážíme-li, kolik Lady běžně stojí, je zisková marže přesahující 1 000 Eur na jeden prodaný vůz velmi slušný výsledek, který nebude mít procentuelně daleko k tomu, co vykazuje Ferrari. Místo řvoucích sporťáků pro nejnáročnější se o něj ale v tomto případě postaraly o mnoho skromnější vozy, zejména pak už zmiňované typy Granta a Largus.
Automobilka se těmito čísly blíží svým aktuálním možnostem, neboť maximální výrobní kapacita činí 800 tisíc aut ročně. Šéf firmy Igor Kamarov ale chce pokračovat stejným směrem dále a do roku 2020 zvýšit produkční kapacitu firmy až na 1,5 milionu aut. Pomoci tomu má i zintenzivnění spolupráce s koncernem Renault-Nissan, který ve společnosti drží zatím minoritní podíl. Co všechno to bude znamenat konkrétně ukážou až následující léta.
Zejména úspěch Lady Granta v domácím Rusku má na svědomí výborné ekonomické výsledky Avtovazu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 11 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva