Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur

V době, kdy mnozí evropští výrobci ekonomicky strádají, dosahuje Lada se svým zastaralým portfoliem tučných zisků. Za loňský rok se přiblížila hranici miliardě Eur.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur

11.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V době, kdy mnozí evropští výrobci ekonomicky strádají, dosahuje Lada se svým zastaralým portfoliem tučných zisků. Za loňský rok se přiblížila hranici miliardě Eur.

V nabídce Lady nenajdeme mnoho modelů, které by snesly srovnání s nejnovějšími vozy „západních” automobilek. Ani největší novinka jménem Granta, třebaže zkouší prorazit také na západě, není vozem, který by mohl chtít bodovat vedle nejvyspělejších aut své třídy a nic lepšího dnes automobilka nenabízí. Pomineme-li přeznačkované Dacie jako Largus, jsou všechny ostatní modely staršího data vzniku. Však i loni představená Kalina II 2012 je pouze faceliftem původního vozu a prapůvodní 210x se přestala vyrábět teprve nedávno.

Mohli byste očekávat, že za takové situace bude Avtovaz coby výrobce vozů této značky čekat, zda jej dříve spasí krach, nebo finanční injekce některého z konkurentů, jenže děje se pravý opaků. Zatímco výrobci vozů renomovanějších značek, třeba koncern PSA, hlásí často obrovské ztráty, Avztovaz se může radovat z tučných zisků.

Oproti roku 2011 zlepšil svůj klíčový ekonomický výsledek o plných 440 procent, když za rok 2012 vykázal zisk ve výši 730 milionů Eur. Produkci aut pak posunul z 608 na 718 tisíc kusů. Uvážíme-li, kolik Lady běžně stojí, je zisková marže přesahující 1 000 Eur na jeden prodaný vůz velmi slušný výsledek, který nebude mít procentuelně daleko k tomu, co vykazuje Ferrari. Místo řvoucích sporťáků pro nejnáročnější se o něj ale v tomto případě postaraly o mnoho skromnější vozy, zejména pak už zmiňované typy Granta a Largus.

Automobilka se těmito čísly blíží svým aktuálním možnostem, neboť maximální výrobní kapacita činí 800 tisíc aut ročně. Šéf firmy Igor Kamarov ale chce pokračovat stejným směrem dále a do roku 2020 zvýšit produkční kapacitu firmy až na 1,5 milionu aut. Pomoci tomu má i zintenzivnění spolupráce s koncernem Renault-Nissan, který ve společnosti drží zatím minoritní podíl. Co všechno to bude znamenat konkrétně ukážou až následující léta.


Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 1 - Lada Granta nove 01Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 2 - Lada Granta nove 02Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 3 - Lada Granta nove 03Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 4 - Lada Granta nove 04Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 5 - Lada Granta nove 05Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 6 - Lada Granta nove 06Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 7 - Lada Granta nove 07Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 8 - Lada Granta nove 08Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 9 - Lada Granta nove 09Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 10 - Lada Granta nove 10Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 11 - Lada Granta nove 11Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 12 - Lada Granta nove 12Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 13 - Lada Granta nove 13Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 14 - Lada Granta nove 14Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 15 - Lada Granta nove 15Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 16 - Lada Granta nove 16Lada jede, Avtovaz dosáhl v roce 2012 zisku 730 milionů Eur - 17 - Lada Granta nove 17
Zejména úspěch Lady Granta v domácím Rusku má na svědomí výborné ekonomické výsledky Avtovazu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.