Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Land Rover Defender přežije v současné podobě až do roku 2017
20.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je zřejmé, že neustále se utahující šrouby evropských norem Defender jednou definitivně pohřbí. Jejich tlaku ale Land Rover odolává se stejnou umíněností, s jakou jejich nejstarší model odmítá opustit scénu.
Tvrdit, že současný Defender je vlastně živá fosílie pohybující se po silnicích, či spíše mimo nich od roku 1948, by asi bylo hodně odvážné. Vůz jak jej známe dnes, sice svou základní koncepcí s žebřinovým rámem, tuhými nápravami a redukční převodovkou odpovídá původní myšlence, doopravdy ale jde o model z roku 1983, který nahradil Land Rover Sérii III.
Zezačátku nesl označení 90 a 110, což byly odkazy na dva typy rozvorů v palcích - kratší měl ve skutečnosti 93 palců, tedy 2 362 mm a delší 2 794 mm. Od roku 1985 pak byl dispozici také typ 127 (3 226 mm), později přejmenovaný na 130. Označení Defender se objevilo až v roce 1990, po představení typu Discovery, kdy bylo nutné odlišit je jménem.
Přesto můžeme říci, že Land Rover, respektive jeho vlastníci, váhali s náhradou hodně dlouho. Dosud téměř třicet let. Neudělalo to BMW, neměl se k tomu ani Ford. K tomuto kroku přistoupila až indická Tata, i když pravdou je, že hlavně kvůli legislativě zaměřené na bezpečnost. Právě kvůli přísnějším regulacím zaměřeným na ochranu posádky musel být Defender v roce 1998 stažen z prodeje ve Spojených státech. A v roce 2015 dorazí zcela nový nástupce (vycházející z frankfurtského konceptu DC100) také proto, že současný offroad nevyhovuje předpisům na ochranu chodců. Nicméně...
Aktuální Defender by podle tvrzení britského Autocaru - s odvoláním se na zdroj uvnitř automobilky - mohl vydržet ve výrobě do roku 2017, tj. souběžně s novou generací ještě asi dva roky. „Existuje spousta změn vyplývajících z nových zákonů, které nám dovolují produkovat Defender déle, než jsme si mysleli,“ říká informátor z Land Roveru. „Například nasazení nového dieselu o objemu 2,2 litru plnícího emisní normu EU6, což byl nevyhnutelný krok směrem k neúprosným regulacím nastaveným na přelom let 2015 a 2016.“ Defenderu pomůže také změna statutu na užitkový automobil a výjimka ze zákona, který se týká ochrany chodců. Díky ní by mohl být Defender ve výrobě teoreticky až do roku 2020. Takže pokud bude poptávka...
Defender má teoretickou šanci přežít do roku 2020, vyrábět se podle nejnovějších zpráv přestane o tři roky dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nejnovější články
- Německá policie při razii zabavila čtyři vzácná Bugatti, v Mnichově je schovával muž, který měl vytunelovat miliardy
před 10 hodinami - Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
včera - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
včera - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
včera - Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 22:08 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins