Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta

Chtělo to úpravu motoru a odstranění omezovače, i tak je fantastické vidět, s jakou lehkostí dnes kompaktní hatchback zvládá to, při čemž jste se ještě nedávno potili v drahých supersportech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta

13.5.2019 | Mirek Mazal

Chtělo to úpravu motoru a odstranění omezovače, i tak je fantastické vidět, s jakou lehkostí dnes kompaktní hatchback zvládá to, při čemž jste se ještě nedávno potili v drahých supersportech.

Nežasneme vždy nad tím, jakým směrem se posouvá automobilový svět. Racionální evoluce je zejména v posledních letech příliš násilně usměrňována všemožnými nařízeními, která obvykle neberou ohled na reálný svět a nutí nám spoustu řešení, která jsou zkrátka horší, než by mohla být. Zejména některé typy aut táhnou tyto změny ke dnu, evoluci ale zastavit nesvedou. A ta se v jiných třídách se projevuje velmi pozitivním způsobem.

Typickou ukázkou jsou vozy nižší střední třídy a hlavně pak jejich výkonné deriváty. Tyto modely si zachovávají svou každodenní použitelnost a přidávají k nim dynamiku, o které ještě před pár dekádami snili - a nanejvýš před pár lety ji prožívali - majitelé supersportů. Přitom jejich každodenní použitelnost byla a je tradičně mizerná.

Nejdále to v této třídě dotáhlo Audi RS3 Sportback, které zůstává docela obyčejným autem klidně pro mladší rodinu a přitom zadupe do země i Ferrari z minulé dekády. Je vážně málo situací, kdy byste v něm přemýšleli, že máte pod palcem málo výkonu. Přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru dává s přehledem výkon 294 kW (400 koní) a 480 Nm točivého momentu. Pohon všech kol ve spolupráci se sedmistupňovým automatem zajišťuje skvělé zrychlení na 100 km/h za 4,1 sekundy a ručička rychloměru skončí tam, kde ji zastaví standardní nebo příplatkový omezovač (tedy na 250 km/h nebo 280 km/h).

Auto tuhle dynamiku zvládá levou zadní, dokonce i po odstranění omezovače. Měli jsme tu čest s RS3 schopnou jet až 310 km/h a ani v tu chvíli se nedělo nic zvláštního - nebylo to příliš ani pro podvozek, ani třeba pro utěsnění interiéru před aerodynamickým hlukem. Jistě i proto se najdou lidé, chtějí využít skryté rezervy pětiválcového motoru. Těm nabízí řešení více úpravců a mezi nimi i firma HGP z městečka Ohmden ležícího asi 50 kilometrů od Stuttgartu.

Ta zainvestovala do nových komponentů a parádní pětiválec prošel zásadním vylepšením - výsledkem se stal výkon 606 koní (446 kW) a 710 Nm. Aby bylo možné přenést dalších 206 koní a 230 Nm na silnici, musely se nové díly objevit i ve standardně dodávaném dvouspojkovém automatu. Úpravce tvrdí, že projekt RS3 Sportback je v současném stavu schopný akcelerovat na stovku za 3,1 sekundy, což je o celou sekundu lepší čas než před úpravami. Dvoustovka údajně padne během 9,7 sekundy a maximálně šedá raketa jede prý až 300 km/h.

Slibované parametry prověřili lidé z MotorOli, kteří vytáhla kompaktní hatchback na Autobahn a ukázali, co dovede. Rozjezd s asistencí elektroniky dokázal stovku překonat za slíbených 3,1 sekundy, což je teritorium i současných supersportů typu Ferrari či Lamborghini. Hlasitě burácející Sportback levý pruh dálnice ovládl rychlostí až 316 km/h, autoři funkčních modifikací se tak mohou chlubit ještě úžasnější než slibovanou maximálkou. Řidič teprve za hranicí 300 km/h řadil sedmý rychlostní stupeň.

Veškerá vylepšení mají homologaci a vyjdou na 16 900 Eur (435 tisíc Kč), včetně 1 400 Eur (36 tisíc Kč) za odbornou instalaci všech dílů. Posilnění zvenčí není nikterak viditelné, kromě kol a nižšího postoje zůstává auto maskované běžným vzhledem. To je samozřejmě hodně peněz navíc, ostatně i samotná RS3 je dost drahé zboží. Přesto je fascinující vidět, kam až se dostala auta - 316 km/h jako nic v pětidvéřové kompaktu, se kterým můžete vyrazit na nákupy? Něco takového nebylo před pár dekádami vůbec myslitelné, natož pak možné.


Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 1 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 01Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 2 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 02Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 3 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 03Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 4 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 04Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 5 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 05Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 6 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 06Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 7 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 07Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 8 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 08Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 9 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 09Malé Audi jedoucí 316 km/h v běžném provozu ukazuje, kam až se dostala auta - 10 - Audi RS3 Sportback HGP Turbo jizda foto 10
Audi RS3 jede jako splašené už v sériové podobě, po zásahu firmy HGP ale teprve ukazuje, co v něm vězí

Zdroj: MotorOli.de@Youtube

Mirek Mazal

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama