Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda 3 2,5 Skyactiv s manuálem je něco, co můžeme Američanům jen závidět
16.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V záplavě novinek týkající se nové MX-5 bychom neměli zapomínat ani na další modely Mazdy, třeba trojku.
Hirošimská automobilka staví v posledních letech bezesporu zajímavá auta. Zaslouží uznání minimálně za to, že při boji o dosažení nižších hodnot emisí a spotřeby paliva nejde bezhlavě s davem favorizujícím jednodušší, ale reálně méně účinnou hybridizaci či zavádění přeplňování. Vyšší účinnosti pohonných jednotek se snaží dosahovat vylepšováním konvenčních způsobů pohonu prostřednictvím programu pojmenovaného Skyactiv, jehož hlavní myšlenkou je snižování hmotnosti při souběžném zvyšování efektivity pohonných jednotek, které jsou v případě zážehových alternativ přeplňování prosté.
Posledním přírůstkem, který těchto zbraní využívá je nová generace kultovního roadsteru MX-5. Nemělo by nám však uniknout ani to, že v USA se teď Mazda rozhodla nabídnout model 3, který se také rozhodně dá zařadit do skupinky vozů pro řidiče. Pokud už jste začali přemýšlet nad receptem nejostřejší verze MPS, raději ještě zadržte, protože se teď bavíme o běžnější motorizaci, která však na našem kontinentu zcela chybí. V USA se Mazda 3 nabízí již delší dobu s benzinovým čtyřválcem Skyactiv-G o objemu 2,5 litru, který známe v Evropě pouze z větší Mazdy 6.
Tahle motorizace o výkonu 192 koní je u nás spojena výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou a 1 360 kilogramů vážící šestce dokáže udělit zrychlení z klidu na stovku za 7,8 sekundy, přičemž maximální rychlost se vyšplhá na 223 km/h. Tuhle kombinaci Japonci za velkou louží nabízejí i do trojky, avšak Američanům to udělali ještě zajímavější s pomocí manuální skříně, kterou si už mohou tamní obyvatelé od srpna objednávat v rámci modelového roku 2015. Není třeba dodávat, že to takové trojce pojede ještě o něco lépe než šestce.
Zájemci mohou volbou klasické převodovky ušetřit 1 050 dolarů (zhruba 22 tisíc korun) a něco málo také shodí z hmotnosti (18 kilogramů u hatchbacku a 20 u sedanu). Podle dostupných zdrojů však také nepatrně vzroste udávaná spotřeba. Nebýt zkušeností se 120koňovým dvoulitrem, asi by nás ani nenapadlo nad tím přemýšlet a tuto zprávu zdůrazňovat, ale věříme, že zrovna tahle kombinace bude to pravé ořechové, přestože o hot-hatch v pravém slova smyslu nepůjde. Bohužel, jediným dalším trhem, který se této verze Mazdy 3 dočká, bude v nejbližších měsících australský. Evropa tedy zřejmě i tentokrát ostrouhá...





Mazda 3 s 2,5litrovým atmosférickým benzinem a manuálním šestikvaltem se k nám nedostane, což je věčná škoda. Věříme, že tahle verze bude na svezení nejzajímavější
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
před 2 hodinami
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
před 3 hodinami
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení spalovacího motoru, může mu vdechnout nový život
před 5 hodinami
Tesla honí prodeje, jak se dá. V Evropě nabídne čínský model, v USA zkouší taktiku Horsta Fuchse
před 6 hodinami
Evropský cirkus se „zrušením zákazu spalovacích motorů” nezklamal, přišel s totálním nesmyslem, který opěvuje jen VW
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.17. 13:56 - pavproch
- Rychlodotazy 12.17. 12:51 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
