Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg

(+ 48 foto, video) Nový sedan od Mazdy prozradil většinu svých specifikací, jen na dieselové motory je třeba vyčkat do Paříže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg

29.8.2012 | Petr Prokopec | 11 příspěvků

(+ 48 foto, video) Nový sedan od Mazdy prozradil většinu svých specifikací, jen na dieselové motory je třeba vyčkat do Paříže.

Tak ono to celé ještě neskončilo. A to přesto, že první zmínky o nové generaci Mazdy 6 vypustila japonská automobilka do světa již před rokem. Poté jen postupně uvolňovala nové a nové snímky, které tu odhalily příď, tu verzi kombi. Celé by to mohla korunovat aktuální premiéra na autosalonu v Moskvě, kdyby ovšem Mazda neprohlásila, že se jedná pouze o specifikaci určenou pro ruský trh. Evropská verze bude podle japonské značky představena na autosalonu v Paříži, design se ale pochopitelně vůbec nezmění, stejně jako rozměry či hmotnosti a vůbec většina náležitostí již odhalených provedení. Ve Francii lze očekávat maximálně pár dalších novinek pod kapotou.

Při návštěvě stánku Mazdy v Moskvě byste totiž mohli spatřit pouze benzinové motory, což je s ohledem na tamní počasí logické. Základem se stane dvoulitrový čtyřválec SkyActive-G, který produkuje 150 koní a 210 Nm točivého momentu. Nad ním pak ční 2,5litrová pohonná jednotka SkyActive-G naladěná na 192 koní a 256 Nm.

Oba motory mohou být spřaženy s šestistupňovým manuálem či automatem, pro oba je standardem systém start/stop. Dvouapůllitrový model ovšem bude prvním modelem značky, který dostane systém i-ELOOP, tedy rekuperaci brzdné energie, která není využívána k pohonu kol, ale k pohánění audio systému, klimatizace a dalších elektrokomponentů.

Spotřeba by díky tomuto systému měla klesnout o 10 %, další úsporu má na svědomí snížený koeficient odporu vzduchu (na 0,26) a hlavně dieta způsobená rozsáhlým použitím vysokopevnostní oceli. Základní provedení s motorem 2,0i SkyActiv-G a šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol tak váží jen 1 340 kilogramů, což je na poměry střední třídy skutečně nízká hodnota a příliš neroste ani s vyššími specifikacemi. Pro Rusko vrcholná 2,5i SkyActiv-G s šestistupňovým automatem pak na váze ukáže pořád velmi skromných 1 410 kilogramů.

Dynamické parametry neznáme, kombinace 150 nebo 192 koní s takovou hmotností a (doufejme) rozumně „poskládanými” převody nabízených převodovek by ale neměla znamenat nic nezajímavého. O zpomalení se na každý pád budou starat čtyři kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením) o průměru 297 resp. 278 mm, známá je i spotřeba paliva. Těžko říci, jak moc je ta „ruská” srovnatelná s papírovým apetitem dle evropských norem, udávané hodnoty v kombinaci se ale pohybují od 5,9 litru benzinu u varianty 2,0i s automatem až po 6,4 u verze 2,5i taktéž s automatickou převodovkou.

Mazda navíc tvrdí, že dieta nemá negativní vliv na pasivní bezpečnosti vozu, nové materiály se naopak údajně zasloužily také o mezigenerační zvýšení tuhosti karoserie 30 %. Větší jsou navíc i rozměry novinky. Délka narostla na 4 865 mm, šířka na 1 840 mm a výška na 1 450 mm. Nejpodstatnější je ovšem protažení rozvoru o 105 mm na celkových 2 830 mm. Díky tomu vůz nabízí předním pasažérům více místa pro ramena, změny ale přivítají hlavně cestující vzadu. K dispozici totiž mají více prostoru pro kolena, delší sedáky i rozměrnější loketní opěrku.

Větší o 32 mm je také otvor zavazadelníku, do kterého se vejde 483 litrů nákladu. Mazda mimo to posunula přední kola o 100 mm dále od sloupku A, čímž dala novince mnohem dynamičtější siluetu. Tomu napomáhá i zkrácení zadního převisu, na tradičních hrbolech lemujících český asfalt tak nebudete spodkem vozu mlátit o vozovku.

Zároveň byste si ovšem neměli stěžovat ani v případě, kdy by vás terénní vlna donutila k zakousnutí se do palubní desky. Mazda svůj stěžejní sedan vybavila měkčenými materiály, které najdete prakticky po celé kabině. Zvláštní pozornost byla věnována detailům, které mají navodit atmosféru řidičského vozu.

Tomu má napomoci i naladění nového posilovače řízení a nastavení vzpěr MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy vzadu. Tedy, alespoň u sedanu. Zda na tom kombi bude stejně, to nám zřejmě potvrdí až Paříž. Tamtéž bychom se navíc měli dozvědět, jak to bude s dieselovými motory.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.

Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 1 - Mazda 6 2013 01Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 2 - Mazda 6 2013 02Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 3 - Mazda 6 2013 03Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 4 - Mazda 6 2013 04Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 5 - Mazda 6 2013 05Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 6 - Mazda 6 2013 06Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 7 - Mazda 6 2013 07Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 8 - Mazda 6 2013 08Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 9 - Mazda 6 2013 09Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 10 - Mazda 6 2013 10Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 11 - Mazda 6 2013 11Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 12 - Mazda 6 2013 12Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 13 - Mazda 6 2013 13Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 14 - Mazda 6 2013 14Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 15 - Mazda 6 2013 15Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 16 - Mazda 6 2013 16Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 17 - Mazda 6 2013 17Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 18 - Mazda 6 2013 18Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 19 - Mazda 6 2013 19Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 20 - Mazda 6 2013 20Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 21 - Mazda 6 2013 21Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 22 - Mazda 6 2013 22Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 23 - Mazda 6 2013 23Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 24 - Mazda 6 2013 24Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 25 - Mazda 6 2013 25Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 26 - Mazda 6 2013 26Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 27 - Mazda 6 2013 27Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 28 - Mazda 6 2013 28Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 29 - Mazda 6 2013 29Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 30 - Mazda 6 2013 30Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 31 - Mazda 6 2013 31Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 32 - Mazda 6 2013 32Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 33 - Mazda 6 2013 33Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 34 - Mazda 6 2013 34Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 35 - Mazda 6 2013 35Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 36 - Mazda 6 2013 36Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 37 - Mazda 6 2013 37Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 38 - Mazda 6 2013 38Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 39 - Mazda 6 2013 39Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 40 - Mazda 6 2013 40Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 41 - Mazda 6 2013 41Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 42 - Mazda 6 2013 42Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 43 - Mazda 6 2013 43Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 44 - Mazda 6 2013 44Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 45 - Mazda 6 2013 45Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 46 - Mazda 6 2013 46Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 47 - Mazda 6 2013 47Mazda 6 2013: nová šestka v detailech, váží jen 1 340 kg - 48 - Mazda 6 2013 48
Nová Mazda 6 vychází z designového jazyka „Kodo - Soul of motion”, díky čemuž vypadá podobně jako agresivní koncept Takeri z loňského roku. Část jeho výrazu se ale cestou k sériové výrobě vytratila...

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 11 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše