Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren P1 2013: nové fotky P1 ukazují skutečnou monstróznost zadního křídla
26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Než se britské značce McLaren uráčí zveřejnit technické specifikace ideového nástupce modelu F1, máme pro vás připravených pár nových fotek.
Stržení plachty z nového McLarenu P1 na pařížském autosalonu počítáme už jen na hodiny, abychom vám ale čekání alespoň trochu zkrátili, můžete se podívat na další pokračování ateliérového fotoseriálu. Co konečně ukazuje, je ohromné a stejně jako samotný automobil organicky zaoblené křídlo s horizontální štěrbinou a v pohotovostní poloze. Ačkoli jsme jej na prvních záběrech neviděli, jeho existenci nám včera potvrdil únik patentových obrázků zřejmě sériové verze.
Také další fotky ukazují, že na snímcích sloužících k zaregistrování a ochraně duševního vlastnictví McLarenu je poněkud jiný vůz. Rozdíly jsou markantní zejména při srovnání délky převisů, přičemž reálný stroj je má trochu kratší. Nově se odhalila rovněž vnitřní struktura hlavních světel - ty kromě oblouků LED kopírujících tvar loga McLarenu obsahují tři samostatné čočky.
Co dál? Dál asi nic. Pokud vás tohle auto nějakým způsobem zaujalo, můžete se na něj podívat z nových úhlů, případně studovat detaily exteriéru jako jsou karbonové kryty zpětných zrcátek, zvláštně zakřivené lamely difuzoru zadního nárazníku, případně nasávání na střeše a krytu pohonné jednotky a odvětrávání motorového prostoru mezi pásem červených LED a jedinou koncovkou výfuku.
Nic víc pro tuto chvíli opravdu nemáme, můžeme si tak jen zopakovat, že P1 dostane přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3,8 l a výkonu až na 800 koní při 9 000 otáčkách za minutu. Elektromotor ve spojení se systémem KERS ne nepodobným tomu, který se používá v monopostech F1 by měl pak přidat dalších cirka 160 koní. Zrychlení na stovku má vůz zvládnout za méně než tři vteřiny a maximální rychlost se odhaduje na 385 km/h. Další informace budeme mít snad už zítra.
Primárním účelem zadního křídla bude generování přítlaku, při zpomalování z vysokých rychlostí ale poslouží také jako aerodynamická brzda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22