McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude

Existuje nějaký důvod nepochlubit se nejlepším časem silničního auta ze Zeleného pekla? Ano. Stačí, aby stálo 25 milionů a vy jste si dali ještě vyšší cíle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude

31.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Existuje nějaký důvod nepochlubit se nejlepším časem silničního auta ze Zeleného pekla? Ano. Stačí, aby stálo 25 milionů a vy jste si dali ještě vyšší cíle.

Formálně nejrychlejším autem se silniční homologací, které kdy zdolalo Severní smyčku německého Nürburgringu, je tedy Radical SR8, jeho časy jdoucí až k metě 6 a 48 sekund však mají svá „ale”. Auto je sice možné dostat „na značky”, vyžaduje ale individuální schválení pro provoz ve Velké Británii. A i kdyby tomu bylo jinak, je na místě se ptát, o jak silniční auto se už svou podstatou jedná. Pokud přeskočíme tohoto britského výtečníka, máme tu na metě 7:11 Apollo Sport od čerstvě doživšího Gumpertu, který už asi moc aut nevyrobí a jde také (třebaže už bez diskuze homologované) o hodně extrémní auto. Úplně čisté triko nemá ani značně modifikovaný (i když též nesporně sériový) Dodge Viper ACR s časem 7:12 a až za ním najdeme na kótách 7:14 a 7:19 vcelku civilizované stroje Lexus LFA Nürburgring Package a Chevrolet Corvette ZR1.

Tolik stručný úvod do problematiky jménem „nejrychlejší silniční auto Severní smyčky”, který je pro pochopení dále řečeného nezbytný. Středem pozornosti přitom tentokrát bude čerstvě „prakticky vyprodaný” britský hypersport jménem McLaren P1, který jsme v poslední době mohli vidět na Nordschleife několikrát trénovat. Nevyskytoval se tam náhodou, podle dostupných informací se rovnou pokoušel dosáhnout cíle dříve stanoveného samotným šéfem McLarenu Ronem Dennisem, podle nějž se vůz musí s časem dostat pod 7 minut a zdolat tak metu, který jakémukoli bez diskuze civilizovanému autu byla dosud značně vzdálena.

Jenže to se mu prý ne a nedaří. Pokud má Dale Lomas z Bridge to Gantry správné informace, pak McLaren s P1 čerstvě dosáhl na Smyčce času 7 minut a 4 sekundy. To je na jednu stranu obdivuhodný výkon, který by se bez diskuze zapsal do dějin, ale je dost dobrý na auto, které stojí přes 25 milionů korun a je tedy mnohonásobně dražší než časově ne až tak vzdálení konkurenti? A může vůbec McLaren takový výsledek publikovat, když si dal za cíl alespoň o 5 sekund lepší? Britové si v obou případech myslí, že nikoli, a tak si jej prý nechají pro sebe.

Všechno zmíněné berte s rezervou, neboť se pohybujeme v rovině spekulací, naznačené ale dává smysl a Dale Lomas o těchto věcech obvykle nežertuje. Tak nějak jsme od začátku tušili, že P1 nebude vzhledem k hybridnímu pohonu tak rychlý, jak se podle výkonových specifikací zdá a i když za čas 7:04 by se stydět nemusel, výsledek k chlubení by to vzhledem k jeho ceně a budované image vysloveně nebyl. Jsme zvědavi, jak vše dopadne, jednou McLaren bude muset nějaký čas P1 zveřejnit...


P1 sice po Severní smyčce doslova létá, na čas pod 7 minut to ale zatím prý nestačilo


McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude - 1 - McLaren P1 2013 seriovy unik 01McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude - 2 - McLaren P1 2013 seriovy unik 02McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude - 3 - McLaren P1 2013 seriovy unik 03McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude - 4 - McLaren P1 2013 seriovy unik 04McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude - 5 - McLaren P1 2013 seriovy unik 05McLaren P1 prý nezvládá zdolat Nordschleife pod 7 minut, časem 7:04 se chlubit nebude - 6 - McLaren P1 2013 seriovy unik 06
P1 se obvykle prezentuje ve žluté či oranžovém, na Nordschleife ale volí méně nápadný stříbný háv

Zdroj: Bridge to Ganrty

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.