Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes třídy S: příští generace využije více karbonu, ponese se v duchu ekologie
17.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové eSko hodně zhubne, jinudy cesta za nižšími hodnotami spotřeby a emisí asi nepovede. Už současná generace nastavuje zelenou laťku vysoko.
Luxusní nové „eSko“ je na trhu teprve poměrně nedlouho a pro jeho dvoudveřovou variantu Coupé to platí dvojnásob. Řada W222 v podstatě ještě ani není kompletní, protože se v blízké budoucnosti dočkáme například i luxusnějšího vydání a dost možná také kabrioletu. Ovšem ve Stuttgartu už přicházejí první informace o tom, jak by měla vypadat S-Klasse následující generace. Vrchní inženýr Hermann-Joseph Storp v Ženevě poprvé naznačil, v čem budou tkvět její hlavní kouzla.
Model, který dorazí ještě do konce této dekády, bude podle automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku velmi „zelený“, jelikož zelená je v dnešním světě čtyř kol prostě cool. Byť entuziastům tato barva a její technologie příliš radosti nedělají, příští třída S bude usilovat o nejnižší spotřebu s pomocí CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic).
Pro nejnižší hmotnost tedy bude konstrukčně vyzbrojena plasty vyztuženými uhlíkovými vlákny a k tomu hodlá přihodit ještě pořádnou porci hliníku. Zatímco generace W221 použila na karoserii aluminia v deseti procentech, chystaná generace má být hliníková hned z poloviny. Co se týče použití CRFP, bude Mercedes dozajista chtít udržet krok s konkurenčním BMW, neboť u něj už na lehké materiály vsadili s předstihem. Prvními vlaštovkami byly modely i3 a i8 a v jejich šlépějích půjde i příští pětka a vlajková loď řady 7.
Poslední Mercedes S je až o dvacet procent úspornější než jeho předchůdce a v extrému se dokáže pochlubit i udávanou spotřebou 4,5 l/100 km (respektive emisemi CO2 118 g/km), která údajně platí pro hybridní model S 300 BlueTEC Hybrid, jenž má jít do prodeje v dubnu. Čeká se navíc ještě na úspornější Plug-In Hybrid S500, a tak jsme zvědaví, jak se pro příští generaci hodlá Mercedes dobrat ještě nižších hodnot. Méně než 4,5 litru u vozu, který váží mnohdy přes dvě tuny? Pár kilogramů pomoci k rekordu skutečně nemůže. Ve Stuttgartu tedy budou muset zřejmě trochu čarovat. Doufejme, že to nakonec neodnese jen palivová nádrž, tohle bude ještě zajímavé.

Nová třída S od Mercedesu ještě není kompletní, ale vrchní inženýr už nám naznačuje, kam se bude ubírat její následovník
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
včeraAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva