Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes třídy S: příští generace využije více karbonu, ponese se v duchu ekologie
17.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové eSko hodně zhubne, jinudy cesta za nižšími hodnotami spotřeby a emisí asi nepovede. Už současná generace nastavuje zelenou laťku vysoko.
Luxusní nové „eSko“ je na trhu teprve poměrně nedlouho a pro jeho dvoudveřovou variantu Coupé to platí dvojnásob. Řada W222 v podstatě ještě ani není kompletní, protože se v blízké budoucnosti dočkáme například i luxusnějšího vydání a dost možná také kabrioletu. Ovšem ve Stuttgartu už přicházejí první informace o tom, jak by měla vypadat S-Klasse následující generace. Vrchní inženýr Hermann-Joseph Storp v Ženevě poprvé naznačil, v čem budou tkvět její hlavní kouzla.
Model, který dorazí ještě do konce této dekády, bude podle automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku velmi „zelený“, jelikož zelená je v dnešním světě čtyř kol prostě cool. Byť entuziastům tato barva a její technologie příliš radosti nedělají, příští třída S bude usilovat o nejnižší spotřebu s pomocí CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic).
Pro nejnižší hmotnost tedy bude konstrukčně vyzbrojena plasty vyztuženými uhlíkovými vlákny a k tomu hodlá přihodit ještě pořádnou porci hliníku. Zatímco generace W221 použila na karoserii aluminia v deseti procentech, chystaná generace má být hliníková hned z poloviny. Co se týče použití CRFP, bude Mercedes dozajista chtít udržet krok s konkurenčním BMW, neboť u něj už na lehké materiály vsadili s předstihem. Prvními vlaštovkami byly modely i3 a i8 a v jejich šlépějích půjde i příští pětka a vlajková loď řady 7.
Poslední Mercedes S je až o dvacet procent úspornější než jeho předchůdce a v extrému se dokáže pochlubit i udávanou spotřebou 4,5 l/100 km (respektive emisemi CO2 118 g/km), která údajně platí pro hybridní model S 300 BlueTEC Hybrid, jenž má jít do prodeje v dubnu. Čeká se navíc ještě na úspornější Plug-In Hybrid S500, a tak jsme zvědaví, jak se pro příští generaci hodlá Mercedes dobrat ještě nižších hodnot. Méně než 4,5 litru u vozu, který váží mnohdy přes dvě tuny? Pár kilogramů pomoci k rekordu skutečně nemůže. Ve Stuttgartu tedy budou muset zřejmě trochu čarovat. Doufejme, že to nakonec neodnese jen palivová nádrž, tohle bude ještě zajímavé.

Nová třída S od Mercedesu ještě není kompletní, ale vrchní inženýr už nám naznačuje, kam se bude ubírat její následovník
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
