Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Není to bizarní? Nejprodávanějším BMW řady 4 není ani kupé, ani kabriolet
27.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW stvořilo řadu 4, aby z nabídky trojky vyčlenilo kupé a kabriolet a nadělilo jim vlastní linii. Do té pak ale znovu pustilo „parazita”.
Zmatky v nabídce mnichovské automobilky snad již nemohou být větší. Ještě před pár lety přitom do sebe vše zapadalo. Pod názvem BMW 528i jste si kupříkladu kupovali sedan řady 5 osazený 2,8litrovým motorem. Dnes ovšem takové BMW 225xe iPerformance je pro značku netypickým MPV, které má pod kapotou přeplňovaný tříválec 1,5 l a elektromotorem. A to značka při uvedení řady 2 slibovala, že v jejím rámci bude nabízet jen kupátka a kabriolety.
Podobná situace zavládla i v rámci řady 4, tedy té, která vznikla původně též proto, aby oddělila od řady 3 kupé a kabriolet. Dnes je ale její nabídka též početnější a nejprodávanějším modelem tu není ani kupé, ani kabriolet. Špičkou co do prodejů se stala řada 4 Gran Coupe, tedy čtyřdvířko, vlastně dokonce pětidvířko, neboť nejde o klasický sedan, ale liftback s kompletně výklopnou zádí.
V rámci globálních registrací na Gran Coupe připadá 54 procent veškerých registrací v rámci řady 4, na kupé a kabriolet zbývá 46 %. Je to sice paradox, ale nemalý zájem liftback má svou logiku. Gran Coupe na jednu stranu je mnohem praktičtější než dvoudveřoví sourozenci, objemem zavazadlového prostoru dokonce překonává i klasický sedan řady 3, který překonává i vzhledem.
Hlavně ten umožňuje automobilce, aby si za BMW 4 Gran Coupe účtovala více peněz než za sedan řady 3. Varianta 320i disponující dvoulitrem (zde kupodivu označení motoru souhlasí) o výkonu 184 koní stojí 951 600 Kč. Za 420i Gran Coupe s toutéž pohonnou jednotkou ovšem dáte o 85 tisíc korun víc. Je na tom patrné, že image kupé stále táhne, i když lidé dostanou spíše něco jako bavorskou Škodu Octavia. V trochu stylovějším a prestižnějším balení, pochopitelně...
BMW 4 Gran Coupe je nejprodávanějším modelem čtyřkové řady. Při pohledu na jeho klady se tomu nedivíme, zaráží však spíše jeho označení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 2 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 4 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 5 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 7 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva