Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M550i se postavilo končící M5 F10. Skončilo to dvojitým debaklem
13.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
M5 je tradičně vrcholem nabídky řady 5 mnichovské automobilky, jenže evoluce kráčí rychle vpřed. Jak si tedy vede starší M5 proti nové M550i?
Již od představení nové generace BMW řady 5 nikdo nepochybuje o tom, že verze M550i xDrive je bleskurychlá. Svědčil o tom i řádek v technické specifikaci, podle nějž melo být zrychlení z klidu na stovku otázkou rovných 4 sekund. To je kratší čas než u dosluhujícího BMW M5 F10, které na stejný úkol potřebuje o tři desetiny více. Na druhé straně se však i bez nutnosti přenastavovat za příplatek omezovač rozjede až na 270 km/h.
Nyní si tato dvě mnichovská monstra můžeme prohlédnout bok po boku, přičemž nepůjde o nic jiného než právě o ono měření dynamiky. V přímém směru je opravdu vítězí M550i. Přestože hůře odstartovalo, díky pohonu všech kol a modernějšímu osmistupňovému automatu záhy získává náskok, který je na konci čtvrtmíle opravdu velký. Debakl? Na to, že jeden vůz je M5, zcela jednoznačně.
Ruský magazín Motor.ru nezůstal jen u srovnání v přímém směru. Poslal obě auta také na okruh a zde se již karta obrací. M5 je sice těžší než M550i (1 945 kg versus 1 885 kg), disponuje však vyšším výkonem (560 versus 462 koní), zároveň je na takové využití lépe. Proto na moskevském okruhu vítězí o šest sekund, což je na okruhu této délky znovu debakl, pro změnu pro M550i.
Nejde však o jediný „zářez“ do pažby dosluhujícího modelu. Stávající BMW M550i xDrive se totiž s předchozí verzí M5 setkalo také na kratší konfiguraci Hockenheimringu. Ten obkroužilo za 1 minutu a 15,7 sekundy, zatímco zadokolka vše zvládla za 1:12,90. Jak se tedy opět potvrzuje, akcelerace v přímce či nejvyšší rychlosti jsou jedna věc, která o celkových jízdních schopnostech zase tolik nevypovídá...





Nové BMW M550i xDrive se potkalo s předchozí generací M5. V přímém směru mělo navrch, na okruhu mu však nepomohla ani nižší hmotnost, ani pohon všech kol
Zdroj: Motor.ru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
před 7 hodinamiŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
včeraŽádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Duo BMW v šampionátu WSBK 2026 je už kompletní 15:43
- Hegemonie bratrů Marquezových, vyhrál Alex před Marcem včera 16:00
- Toprakův vítězný hattrick včera 15:37
- Vítězem opět Manzi, Vostatek out včera 14:30
- Moto2 vyhrál Holgado, Salač crash včera 12:35
Nejnovější články
VW zastavil výrobu svého elektrického propadáku a propustil 160 lidí, kteří ho dělají. V USA ho nikdo nechce ani přes slevy 230 tisíc Kč
před 2 hodinamiDacia začne prodávat světový unikát pro šetřílky, tuto kombinaci pohonu vám nikdo jiný nenabídne
před 3 hodinamiDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
před 5 hodinamiBMW odstartovalo novou éru a její prvotina vypadá dobře, ale podívejte se na základ
před 6 hodinamiMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva