Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit

Auta jsou stále rychlejší, a tak když postavíte přes dvě dekády starý vůz úplně novému s podobným výkonem, nemělo by být co řešit. Jenže u Volva...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit

17.11.2017 | Petr Prokopec | 12 příspěvků

Auta jsou stále rychlejší, a tak když postavíte přes dvě dekády starý vůz úplně novému s podobným výkonem, nemělo by být co řešit. Jenže u Volva...

Jízdní dynamika šla v posledních letech výrazně nahoru. Patrné je to již jen na časech ze Severní smyčky Nürburgringu, který třeba taková Honda Civic Type-R objede za 7 minut a 43,8 sekundy. Rodinný hatchback tak zvládá s přehledem deklasovat třeba Bugatti EB110, tedy supersport dnes za stovky milionů korun, s jehož výkonem se nemůže ani dalece měřit. I když je nutné samozřejmě dodat, že nové „CTR“ není tak úplně obyčejný rodinný hatchback.

Platí tedy výše zmíněné třeba u běžných kombíků? Na to se zadíval Mat Watson, který usedl za volant Volva V90 ve verzi D5. K dispozici tedy měl dvoulitrový turbodiesel naladěný na 235 koní, automatickou převodovku a pohon všech kol. Soupeřem mu pak bylo Volvo 850 T5 z roku 1995. Dvaadvacet let starý model přitom poháněl přeplňovaný 2,3litrový benzinový pětiválec, jehož 225 koní přenášel manuál pouze na přední kola.

Po stránce výkonové jsou přitom oba vozy vcelku vyrovnány, ve prospěch moderního kombíku ovšem hovoří daná koncepce. Pokud tedy tipujete jeho vítězství, máte pravdu, ale jen částečnou. V90 se totiž svému letitému předchůdci nevzdálilo tak, jak by asi mnohý čekal. Watson proto přikročil i k souboji s letmým startem, kdy oba vozy měly zařazen druhý rychlostní stupeň. Znovu přitom očekával, že vyhraje.

Stal se ovšem pravý opak, moderní elektronika dostala od archaické techniky, kteá zapojuje do hry daleko více člověka, pěkně na frak. Jakkoliv tedy Volvo před několika málo lety konečně přestoupilo z pěti- a posléze šestistupňových automatů na současné osmistupňové, ty jsou zjevně nadále největší slabinou hnacího ústrojí. Což ale ve výsledku není překvapivé, všechny verze totiž dodává Aisin...

Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit - 1 - Volvo V90 vs Volvo 850 videoscreen 01Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit - 2 - Volvo V90 vs Volvo 850 videoscreen 02Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit - 3 - Volvo V90 vs Volvo 850 videoscreen 03Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit - 4 - Volvo V90 vs Volvo 850 videoscreen 04Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit - 5 - Volvo V90 vs Volvo 850 videoscreen 05Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit - 6 - Volvo V90 vs Volvo 850 videoscreen 06
Souboj moderního a letitého kombíku Volva kupodivu není tak jednoznačný, jak se při pohledu na technické parametry může zdát

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 12 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše