Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové dieselové Volvo se postavilo 22 let starému předkovi. Výsledek umí překvapit
17.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta jsou stále rychlejší, a tak když postavíte přes dvě dekády starý vůz úplně novému s podobným výkonem, nemělo by být co řešit. Jenže u Volva...
Jízdní dynamika šla v posledních letech výrazně nahoru. Patrné je to již jen na časech ze Severní smyčky Nürburgringu, který třeba taková Honda Civic Type-R objede za 7 minut a 43,8 sekundy. Rodinný hatchback tak zvládá s přehledem deklasovat třeba Bugatti EB110, tedy supersport dnes za stovky milionů korun, s jehož výkonem se nemůže ani dalece měřit. I když je nutné samozřejmě dodat, že nové „CTR“ není tak úplně obyčejný rodinný hatchback.
Platí tedy výše zmíněné třeba u běžných kombíků? Na to se zadíval Mat Watson, který usedl za volant Volva V90 ve verzi D5. K dispozici tedy měl dvoulitrový turbodiesel naladěný na 235 koní, automatickou převodovku a pohon všech kol. Soupeřem mu pak bylo Volvo 850 T5 z roku 1995. Dvaadvacet let starý model přitom poháněl přeplňovaný 2,3litrový benzinový pětiválec, jehož 225 koní přenášel manuál pouze na přední kola.
Po stránce výkonové jsou přitom oba vozy vcelku vyrovnány, ve prospěch moderního kombíku ovšem hovoří daná koncepce. Pokud tedy tipujete jeho vítězství, máte pravdu, ale jen částečnou. V90 se totiž svému letitému předchůdci nevzdálilo tak, jak by asi mnohý čekal. Watson proto přikročil i k souboji s letmým startem, kdy oba vozy měly zařazen druhý rychlostní stupeň. Znovu přitom očekával, že vyhraje.
Stal se ovšem pravý opak, moderní elektronika dostala od archaické techniky, kteá zapojuje do hry daleko více člověka, pěkně na frak. Jakkoliv tedy Volvo před několika málo lety konečně přestoupilo z pěti- a posléze šestistupňových automatů na současné osmistupňové, ty jsou zjevně nadále největší slabinou hnacího ústrojí. Což ale ve výsledku není překvapivé, všechny verze totiž dodává Aisin...
Souboj moderního a letitého kombíku Volva kupodivu není tak jednoznačný, jak se při pohledu na technické parametry může zdát
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 2 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 3 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 5 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 6 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva