Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Porsche Panamera 4S Diesel je sice nejrychlejší nafťák, ale také pořádně těžký
6.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zatím jediná naftová Panamera dostala pozoruhodný motor 4,0 V8 a vskutku působivou dynamiku, je ale o masivních 180 kg těžší než benzinová 4S.
Jednou z největších automobilových premiér minulého týdne bylo odhalení nového Porsche Panamera. Je to vskutku pozoruhodný stroj, který ještě dále posouvá už tak nevšední možnosti minulé generace. Zejména jeho dynamiku jsme vyzdvihli i v navazujícím článku, to ovšem byla řeč o vrcholné benzinové verzi Turbo. Do hledáčku se nám nicméně už v původním představení dostala také naftová verze 4S Diesel, která je s 285 km/h maximální rychlosti vůbec nejrychlejším sériově vyráběným naftovým autem světa.
Tehdy jsme o ní měl jen kusé informace, teď, po začátku prodejů, vám můžeme prozradit i další specifikace. Zpočátku jsme tedy věděli, že vůz zrychlí na stovku za 4,3 až 4,5 sekundy dle specifikace a dosáhne zmíněné maximální rychlosti. Nyní můžeme dodat i údaj o spotřebě, která činí 6,7 až 6,8 litru nafty na 100 km, což je, uvážíme-li míru dynamiky a luxusu, sympatické číslo. Jak moc bude reálné v praxi, ale ukáže až čas.
Víme také, že motor vozu je tentýž, který se nachází pod kapotou Audi SQ7 TDI 2016. V něm dává 4,0 V8 TDI s elektrickým přeplňováním výkon až 435 koní a točivý moment nejvýše 900 Nm, u Panamery 4S Diesel má „jen” 422 koní a 850 Nm. Může to být jen jiným naladěním, Porsche ale neříká slova o elektrickém kompresoru - je tedy dost možné, že u Panamery vsadilo na jednodušší řešení a vzdalo se části výkonu a dynamického potenciálu.
Co nás ovšem zaujalo nejvíce, je hmotnost vozu. O té Porsche v prvním představení nemluvilo vůbec, u verze Turbo jsme se ale správně dopočítali 1 980 kg (DIN, tedy bez 75 kg „eurořidiče”). U zatím základního modelu 4S s benzinovým biturbem pak základní hmotnost 1 870 kg, u naftové 4S jde ale o masivních 2 050 kg, oba údaje jsou opět DIN. U nás obvyklejší metrikou jsme tedy na 2 125 kg, a to je třeba o 90 kg více, než kolik váží BMW 750d xDrive...
Tento údaj si asi Porsche za rámeček nedá, a to je třeba dodat, že vůz je oproti benzinové Panameře 4S nejen výrazně těžší, ale i dražší, je podobně rychlý a rozdíl ve spotřebě okolo 1,5 litru nezní bůhvíjak dojemně. Ale posuďte sami, co vás zaujalo více.
Porsche Panamera 4S Diesel se při premiéře pochlubilo výjimečnou dynamikou. O výjimečné hmotnosti ale automobilka raději pomlčela...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz