Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Focus RS jako kombi a sedan být může, ale nemusí (ilustrace)
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další karosářské verze sportovního modrého oválu vypadají vskutku zajímavě. Zatím však není jisté, zda vůbec zamíří do sériové výroby.
Modrý ovál tento týden odhalil dlouho očekávaný Ford Focus RS. Ten k sobě naknec přitáhl větší pozornost než třeba nové Ferrari 488 GTB, což je tak trochu logické. Zatímco za volant nového koníka z Maranella se posadí jen ta movitější klientela, vybroušený hatchback by mohl zamířit do garáže každého, kdo má třeba na lépe vybavenou Škodu Octavia. Není proto divu, že se ihned začalo mluvit o dalších verzích.
Tyto dohady pomáhá rozdmýchat i samotná automobilka, neboť ta uvedla, že nový systém pohonu všech kol použije také v dalších modelech. Zatím sice nebylo specifikováno, o jaké vozy půjde, taková Fiesta RS by ovšem mezi nimi být neměla. Dá se však předpokládat, že ze dvou spojek, jež zvládnou přenést až 100 procent výkonu pouze na jedno kolo, by mohlo profitovat třeba SUV Kuga.
Ostatní modely značky ale nyní ponechme stranou, místo toho se soustřeďme na samotný Focus RS. Ten byl prozatím představen pouze jako hatchback, s ohledem na konkurenci, zejména tu od Subaru a Volkswagenu, by ovšem klidně mohl být nabízen také jako sedan či kombík. První varianta by tak soupeřila s modelem WRX STI, druhá pak s loni odhaleným Golfem R Variant.
Maďarský kreslíř X-Tomi Design se přitom podíval na vzhled těchto novinek, přičemž ve druhém případě vycházel z reálného kombíku, jemuž „pouze“ přidal agresivnější nárazníky či větší kola. O poznání více se retušovalo u sedanu, jehož zadnímu křídlu evidentně stál předobrazem právě výše zmíněný japonský sedan. Chvílemi to tak vypadá, že skutečně koukáte na Subaru.
Aktuálně ovšem není jasné, zda automobilka svolí k výrobě těchto karosářských variant. Jelikož ovšem nový Focus RS má být nabízen globálně, dávalo by takové rozhodnutí smysl. Sedan by totiž oslovil publikum ve Spojených státech, zatímco kombík by jistě byl žádaným zbožím v Evropě. Uvidíme tedy v Ženevě, zda se nedozvíme trochu více informací.


Maďarský web X-Tomi Design se podíval na další karosářské verze Fordu Focus RS. Minimálně sedan vypadá opravdu působivě, zvláště zezadu
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 5 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nejnovější články
Hezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
před 2 hodinamiMuž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
před 3 hodinamiBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 5 hodinamiVW dostal dotaci skoro tři čtvrtě miliardy na to, aby rozjel výrobu dalšího elektromobilu, tolik k fungování tržního prostředí v EU
před 6 hodinamiNejlevnější Porsche Macan na prodej v Evropě nestojí víc než tříválcová Škoda Scala. A není to zdaleka „holátko”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva