Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford slibuje ponechat RS manuální řazení, přijde i více modelů s pohonem 4x4
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál nevyvinul systém pohonu všech kol jen pro jeden vůz. Zatím však není jisté, jaký model jím osadí. Fiesta RS to ovšem nebude.
Na modrém oválu jsme zejména v posledních měsících pomalu nenechali ani nit suchou. Letos nám ovšem Ford servíruje jedno příjemné překvapení za druhým. Nejprve to byl v lednu v Detroitu odhalený koncept GT, který je předobrazem chystaného supersportu. A včera jsme si mohli představit novou generaci Focusu RS, která dostala do vínku kromě 2,3litrového čtyřválce EcoBoost naladěného na více než 320 koní také manuální převodovku a pohon všech kol.
Právě tyto dvě ingredience, tedy manuál a systém 4x4, hodlá modrý ovál zasvětit také dalším modelům, jež vzniknou pod hlavičkou divize Ford Performance. Tyrone Johnson, šéf tohoto oddělení, totiž uvedl, že jeho tým odvedl opravdu pořádný kus práce. A proto je logické, že daná technologie nebude vyhrazena pouze jedinému vozu. Je však otázkou, jaký další model by zejména systémem pohonu všech kol mohl být osazen.
Jen abychom zopakovali již dříve řečené, systém 4x4 spoléhá na dvě elektronicky ovládané spojky, které najdeme vždy po straně zadní hnací jednotky RDU. Ty slouží jakožto samosvorný diferenciál, přičemž na základě dat od senzorů, které monitorují povrch vozovky stokrát za sekundu, zvládnou přenést až 100 procent výkonu klidně i na jedno kolo. Tím je podle Fordu zcela eliminována nedotáčivost.
Daný pohon by podle modrého oválu měl vážit přibližně stejně jako komplikovaná přední náprava RevoKnucle, jíž byl osazen Focus RS druhé generace. Tedy něco okolo 20 kg, což není zrovna extrém. Nicméně pro takovou Fiestu by se již jednalo o velkou porci, se kterou by navíc byla spojena také nemalá cena. Proto malý hatchback ve verzi RS buď nedorazí nebo nikoliv se systémem 4x4.
Nejasná je pak vlastně i situace spojená s manuálem. Ford totiž sice uvedl, že tato převodovka zůstane u sportovních vozů zachována, výše zmíněný koncept GT však přenáší veškerý výkon 3,5litrového šestiválce na zadní kola za pomoci sedmistupňové dvouspojkové převodovky. O příchodu manuálu pod jeho kapotu se pak modrý ovál nezmiňuje, Focus RS by však prý automat dostat mohl.
V případě převodovek to tedy vypadá, že v budoucnosti nemá jasno ani sám Ford. Ať už to s nimi ale dopadne jakkoliv, jisté je, že Focus RS je opravdu lákavým zbožím. A jeho systém 4x4 stoprocentně zamíří i do dalších modelů. Jen zatím není jasné, který to bude a jestli vůbec ponese logo divize Ford Performance.
Ford Focus RS dostal do vínku systém 4x4, který značka použije také pro další modely. Stejně tak chce u sporťáků zachovat i manuální převodovku
Zdroj: Autocar poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 3 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva