Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní

(+ video) Uprostřed umístěné biturbo pohání zadní kola přes 7st. dvouspojku. Díky karbonu má poměr výkonu a hmotnosti patřit k nejlepším.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní

12.1.2015 | Marek Bednář | 6 příspěvků

(+ video) Uprostřed umístěné biturbo pohání zadní kola přes 7st. dvouspojku. Díky karbonu má poměr výkonu a hmotnosti patřit k nejlepším.

Pro ty z nás, kterým se Ford GT z roku 2005 líbí snad ještě více než původní GT40, nebyla někdejší zpráva o konci výroby bez nástupce nijak příznivá. Smutek však pravděpodobně záhy skončí, protože to, co vidíte na těchto fotografiích, je čerstvě představený Ford GT Concept. A příští rok bychom měli spatřit produkční verzi.

Pod slupkou tohoto stroje bohužel nepracuje osmiválcový motor, což se však samozřejmě ještě může změnit. Je tu V6 EcoBoost se dvěma turbodmychadly, které ze zatím neznámého objemu - nejspíš to ale nebude jen 2,7 litru - dolují údajně více než šest stovek koní. Ty míří na zadní 20" kola se speciálně navrženými Micheliny Pilot Super Sport Cup 2 přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která podle Fordu nabídne "téměř okamžité" změny převodů.

Vnější design je nejen zajímavý a svým způsobem krásný, ale také aerodynamicky funkční. Má zároveň snižovat aerodynamický odpor a zvyšovat přítlak, což není úplně snadno zkombinovatelné, jistě ale pomáhá aktivní zadní spoiler, který reaguje na podmínky na silnici, a to nejspíš i trochu více, než jen že se vysouvá podle rychlosti.

Interiér je velmi jednoduchý a vypadá vskutku moderně. Klasické páčky pod volantem není vidno, světla a stěrače se ovládají tlačítky jak vlevo od volantu, tak i na volantu samotném. Ten vypadá, jako by ho zrovna vymontovali ze závodního auta; i tvarem připomene například volanty z formule 1. Jsou tu i dva displeje, jeden místo přístrojového štítu a druhý na středové konzoli, na kterém vidíme i navigaci, takže o výbavu koncept rozhodně ochuzen není.

Základem vozu je karbonový monokok, podobně jako třeba u McLarenu 650S. Nízké váze napomáhají také přední a zadní prostorové rámy z hliníku, na kterých je připevněna karbonová karoserie. Neznáme konkrétní číslo, podle Fordu ale bude nové GT patřit poměrem výkonu a váhy k nejlepším mezi svými konkurenty.

Jak již bylo řečeno, produkční verze tohoto stroje by se měla ukázat v průběhu roku 2016, takže na silnice by se tento stroj mohl dostat jako modelový rok 2017. Nutno dodat, že osmiválec a manuál by byl minimálně pro fanoušky lepší volbou a motory EcoBoost ani podle Ward's Auto nejsou takovým zázrakem, i takovéto možnosti by se ale v sériové variantě mohly objevit. Můžeme v to aspoň doufat.


Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 1 - 2016 ford gt concept 01Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 2 - 2016 ford gt concept 02Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 3 - 2016 ford gt concept 03Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 4 - 2016 ford gt concept 03aFord GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 5 - 2016 ford gt concept 04Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 6 - 2016 ford gt concept 05Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 7 - 2016 ford gt concept 06Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 8 - 2016 ford gt concept 07Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 9 - 2016 ford gt concept 08Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 10 - 2016 ford gt concept 09Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 11 - 2016 ford gt concept 10Ford GT Concept: GT je zpátky, dostalo přes 600 koní - 12 - 2016 ford gt concept 11
Design čerstvě představeného Fordu GT Concept je podle modrého oválu nejen krásný, ale i aerodynamicky funkční

Marek Bednář

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama