Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Osmiválcový Mercedes vyzval na souboj dvanáctiválcové BMW, výsledek překvapí
24.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud bychom BMW M760Li měli hledat protějška s třícípou hvězdou na kapotě, pak by to jistě byl model S65 od AMG. Co ale když se mu postaví slabší S63?
BMW M760Li sice není pravověrným vozem mnichovské divize M, hypotetické tovární M7 je ale nejblíže, jak jen to jde. Navíc má pod kapotou 6,6litrový dvanáctiválec twin-turbo naladěný na 610 koní, pročež se zdá být skoro nemístné srovnávat jej s „jen” osmiválcovým Mercedesem-AMG S63. Jenže to je první pohled - ten druhý odhalí, že stroj třícípé hvězdy nabízí ještě o 2 koně více a k tomu má navrch ještě 100 Nm točivého momentu (900 Nm versus 800 Nm).
Rázem tu tak máme vyrovnané soupeře, z nichž každý má při srovnání dynamiky šanci na vítězství. Oba stroje byl měl omezovač brzdit v rozletu při 250 km/h, nicméně v obou případech došlo na instalaci příplatkových řidičských paketů, pročež se u třícípé hvězdy maximum posunulo na magickou třístovku, BMW pak dokonce zvládne ještě o pět kilometrů v hodině více. Tedy alespoň dle tvrzení automobilek a snad i ve skutečnosti, tachometry ukáží ještě jiná čísla.
Jak je patrné, Mercedes zvládne dosáhnout mety 315 km/h, v případě mnichovské limuzíny tachometr ukazuje dokonce 318 km/h. Jenže jak se můžeme přesvědčit na dalších záběrech, reálné tempo je citelně nižší, GPS totiž v případě třícípé hvězdy ukazuje při třísetkilometrové rychlosti odchylku okolo 13 km/h. Ve výsledku tak sice S63 onu populární metu překoná, ovšem jen o chlup.
To ale již ve výsledku není důležité, podstatné je, že Mercedes dokáže prakticky od nuly až po onu magickou třístovku zrychlovat lépe než BMW. Když vezmeme v potaz teoreticky větší potenciál dvanáctiválce BMW a charakter mnichovské značky, máme tu docela slušné překvapení. I proto, že BMW už vám více nenabídne, Mercedes má v zásobě ještě o něco silnější (byť ne nutně podstatně rychlejší) model S65 též s dvanáctiválcovým motorem pod kapotou...






Srovnání BMW M760Li s Mercedesem-AMG S63 dopadlo překvapivě lépe pro třícípou hvězdu, navzdory méně objemnému motoru s menším počtem válců
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejčtenější články
Profesor z KIT a expert přes motory osvětlil, proč německé automobilky vsadily vše na jednu kartu bez plánu B. A teď s ním stejně musí přijít
26.5.2025Dodnes plně funkční Schumacherova mistrovská F1, se kterou vyhrál i v Monaku, se právě tam prodala za nejvyšší sumu, kterou kdy kdo za takovou věc dal
26.5.2025Kia v Evropě začala testovat nový velký spalovací kombík, poprvé ho nafotili. Pokud Škoda odpíská stejnou Octavii, má problém
26.5.2025Největší evropský výrobce motorek definitivně padl, veškerá zbývající aktiva přechází do rukou Indů
26.5.2025BMW pořád dokáže udělat atraktivní, elegantní auto, ze kterého nebolí oči, vám ho ale nejspíš neprodá
26.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 07:35 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan