Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přetahovaná Audi SQ7 TDI a Jeepu Grand Cherokee skončila překvapivým debaklem
17.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejnovější ostré SUV Audi poháněné nejsilnějším dieselem v osobním autě proti staršímu Jeepu, to zní jako jasná věc. Jenže tak jasné to být nemusí.
Co se stane, když proti sobě postavíte nové Audi SQ7 TDI, auto neobyčejně rychlé i na nejnáročnějším okruhu světa a odhadem zhruba 15 let starý Jeep Grand Cherokee? To bude velmi záležet na podmínkách, ve kterých se utkají. V tomto případě to byla vlhká silnice a souboj byl v přetahování. Auta jsou v takovém případě postavena zády k sobě, jsou spojena vlečným lanem a vítězí ten, kdo odtáhne soupeře.
Není pochyb o tom, že Audi je tady jasný favorit. Grand Cherokee WJ má pod kapotou jen benzínovou V8 PowerTech o 287 koních a 450 Nm, zatímco SQ7 TDI má 435 koní a 900 Nm. Navíc je to moderní auto, které si pošle výkon skoro kamkoli si zamane, aby bylo v tu chvíli lepší. Jenže také mělo silniční pneumatiky, zatímco Jeep byl obut v terénních, což za daných podmínek mohla a nemusela být výhoda.
Nebudeme vás napínat, vyhrálo Audi, když si ale video pustíte, dlouho nebudete věřit, že se to skutečně stane. Audi dlouho mrně protáčí kola, aniž by to s Jeepem cokoli udělalo. Zdá se, že stačí, aby řidič Jeepu v ten správný moment „cukl” a Audi odtáhl ve chvíli, kdy jeho kola mají podstatně menší trakci. Jenže se to nestane a tohoto momentu naopak využije pilot Audi. A Jeep hanebně vláčí, kam se mu zamane.
V komentářích k videu na YouTube se dočtete, že německá auta jsou lepší než americká, že si lidé nekupují Audi jen kvůli čtyřem kroužkům, sloganu „náskok díky technice” apod. Něco na tom být může, zdá se ale, že Audi tady mělo jen lepšího šoféra, který lépe využil stejného momentu, který se naskýtal i řidiči Jeepu. A nebo to vidíte jinak?





S ohledem na průběh celého souboje je závěrečný debakl Jeepu překvapivý...
Zdroj: asTUBE@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
