- -

Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí

Francouzský hot hatch zvládá stovku za působivých 5,8 sekundy. Na dvoustovku už to taková sláva není a pak přichází velké trápení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí

23.5.2018 | Petr Prokopec | 22 příspěvků

Francouzský hot hatch zvládá stovku za působivých 5,8 sekundy. Na dvoustovku už to taková sláva není a pak přichází velké trápení.

Nová generace Renaultu Mégane RS se vůbec poprvé ukázala prakticky na den přesně před rokem během Velké ceny Monaka. Francouzská automobilka ovšem v ten moment svůj hot hatch ještě zahalila ochrannou kamufláží, kterou strhla až na podzim. Během premiéry pak bylo potvrzeno, o čem se hezky dlouho spekulovalo - tedy že novinka nezůstane u přeplňovaného dvoulitru jako předchůdce, ale sáhne po jedna-osmě turbo s 280 koňmi.

Dle šéfa Renaultsportu Patrice Rattiho downsizing neměl být problémem, neboť Mégane RS nikdy nepatřil na špičku segmentu, co se objemu motoru či výkonu týče. Nicméně i přesto nakonec dokázal veškeré konkurenci zejména na Nordschleife ukázat záda. Je ovšem třeba dodat, že v té chvíli již zdaleka nešlo o původní základní provedení, ale spíše variantu, která prošla dodatečným vývojem a disponovala řadou nových prvků.

Stejnou strategii nejspíše Francouzi uplatní i v případě nové generace, pročež by nás vlastně nemělo překvapit, že aktuálně nabízené provedení až tak moc neohromí v rámci akcelerace. Navíc se zdá, že zrovna tato oblast nebyla pro Renaultsport prioritou, ostatně sportovní divize vždy upřednostňovala hlavně podvozek - v tomto ohledu stačí vzpomenout na legendární Clio 182 Trophy se závodními tlumiči Sachs.

Neodbíhejme ale od tématu a zaměřme se na nové video, které mapuje rozjezd nového Renaultu Mégane RS z nuly až k tachometrovým 255 km/h. První stovku přitom vůz zvládne nadmíru rychle, za pouhých 5,8 sekundy. Jeho rozlet ovšem s příchodem 180 km/h začíná poněkud uvadat, po překročení mety 225 km/h je pak vyloženě zpomalený. Obvykle auta dosahují své maximální rychlosti - ať je jakákoli - do jedné minuty. Mégane na maximálce není ani za minutu a půl a je otázkou, čím to je. Výměna dynamiky ve vysokých rychlostech za větší aerodynamický přítlak se u auta této kategorie nedá čekat.

Není to zrovna pěkná podívaná, ale nedá se očekávat, že zrovna toto bude pro většinu zákazníků problémem, neboť pohybovat se budou spíše v rychlostech do nějakých 160 km/h. Na Nordschleife by ale již Renault mohl trochu narazit. I proto je vlastně více než jisté, že automobilka do pohoří Eifel nevyrazí se základem, ale s výše postavenou verzí, pro kterou nejspíše použije přídomek Cup či Trophy. A u které si na downsizing již pomalu nikdo nevzpomene...

Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí - 1 - Renault Megane RS 2018 0-255 kmh videoscreen 01Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí - 2 - Renault Megane RS 2018 0-255 kmh videoscreen 02Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí - 3 - Renault Megane RS 2018 0-255 kmh videoscreen 03Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí - 4 - Renault Megane RS 2018 0-255 kmh videoscreen 04
Nová generace Renaultu Mégane RS je rychlá do nějakých 180 km/h. Poté ale její rozlet začíná drhnout, po překročení mety 225 km/h je vůz vyloženě pomalý

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 22 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše