Reklama

Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí

Francouzský hot hatch zvládá stovku za působivých 5,8 sekundy. Na dvoustovku už to taková sláva není a pak přichází velké trápení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí

23.5.2018 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Francouzský hot hatch zvládá stovku za působivých 5,8 sekundy. Na dvoustovku už to taková sláva není a pak přichází velké trápení.

Nová generace Renaultu Mégane RS se vůbec poprvé ukázala prakticky na den přesně před rokem během Velké ceny Monaka. Francouzská automobilka ovšem v ten moment svůj hot hatch ještě zahalila ochrannou kamufláží, kterou strhla až na podzim. Během premiéry pak bylo potvrzeno, o čem se hezky dlouho spekulovalo - tedy že novinka nezůstane u přeplňovaného dvoulitru jako předchůdce, ale sáhne po jedna-osmě turbo s 280 koňmi.

Dle šéfa Renaultsportu Patrice Rattiho downsizing neměl být problémem, neboť Mégane RS nikdy nepatřil na špičku segmentu, co se objemu motoru či výkonu týče. Nicméně i přesto nakonec dokázal veškeré konkurenci zejména na Nordschleife ukázat záda. Je ovšem třeba dodat, že v té chvíli již zdaleka nešlo o původní základní provedení, ale spíše variantu, která prošla dodatečným vývojem a disponovala řadou nových prvků.

Stejnou strategii nejspíše Francouzi uplatní i v případě nové generace, pročež by nás vlastně nemělo překvapit, že aktuálně nabízené provedení až tak moc neohromí v rámci akcelerace. Navíc se zdá, že zrovna tato oblast nebyla pro Renaultsport prioritou, ostatně sportovní divize vždy upřednostňovala hlavně podvozek - v tomto ohledu stačí vzpomenout na legendární Clio 182 Trophy se závodními tlumiči Sachs.

Neodbíhejme ale od tématu a zaměřme se na nové video, které mapuje rozjezd nového Renaultu Mégane RS z nuly až k tachometrovým 255 km/h. První stovku přitom vůz zvládne nadmíru rychle, za pouhých 5,8 sekundy. Jeho rozlet ovšem s příchodem 180 km/h začíná poněkud uvadat, po překročení mety 225 km/h je pak vyloženě zpomalený. Obvykle auta dosahují své maximální rychlosti - ať je jakákoli - do jedné minuty. Mégane na maximálce není ani za minutu a půl a je otázkou, čím to je. Výměna dynamiky ve vysokých rychlostech za větší aerodynamický přítlak se u auta této kategorie nedá čekat.

Není to zrovna pěkná podívaná, ale nedá se očekávat, že zrovna toto bude pro většinu zákazníků problémem, neboť pohybovat se budou spíše v rychlostech do nějakých 160 km/h. Na Nordschleife by ale již Renault mohl trochu narazit. I proto je vlastně více než jisté, že automobilka do pohoří Eifel nevyrazí se základem, ale s výše postavenou verzí, pro kterou nejspíše použije přídomek Cup či Trophy. A u které si na downsizing již pomalu nikdo nevzpomene...

Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí - 1 - Renault Megane RS 2018 0-255 kmh videoscreen 01Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí - 2 - Renault Megane RS 2018 0-255 kmh videoscreen 02Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí - 3 - Renault Megane RS 2018 0-255 kmh videoscreen 03Proč je nový Renault Mégane RS tak pomalý? Ve vyšších rychlostech se doslova trápí - 4 - Renault Megane RS 2018 0-255 kmh videoscreen 04
Nová generace Renaultu Mégane RS je rychlá do nějakých 180 km/h. Poté ale její rozlet začíná drhnout, po překročení mety 225 km/h je vůz vyloženě pomalý

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 17 příspěvků

Autobazar

zobrazit vše

Reklama