Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault překvapil. Podívejte se, jak rychlé a hravé auto dostal do výroby
7.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Mnozí nevěřili tomu, že Renault dokáže novodobému Alpine A110 nadělit ty vlastnosti, které definovaly jeho předchůdce. Jenže zjevně to dokázal.
Trvalo to věky. Už v roce 2008 jsme psali o tom, že Renault plánuje oživení značky Alpine a v roce 2012 vám ukázali první koncept novodobého Alpine A110. Čekali jsme ale ještě další čtyři léta na chvíli, kdy Francouzi přišli s hotovým autem a teprve letos do detailu představili produkční verzi. Teď se za volant vozu dostali první lidé mimo automobilku a zdá se, že všechno to čekání za to stálo.
První testy proběhly na velmi technickém okruhu Grand Sambuc ve Francii a zdá se, že pro nový A110 je to ideální hrací plocha. Kupátko s výkonem 186 kW (250 koní), hmotností 1080 kg a pohonem zadních kol bohužel postrádá manuální převodovku, i s automatem se ale zdá být velmi poslušné. Řidič na videu ovládá Alpine jako autíčko na dálkové ovládání a A110 do zatáček pokládá v přetáčivých smycích s pozoruhodnou lehkostí. Jízda připomíná motokáru na studených pneumatikách - stačí předek namířit do vnitřní strany zatáčky, nechat záď vklouznout do šikany a pak už jen plynem s úsměvem korigovat výjezd dveřmi napřed.
Přetáčivé tendence se u dnešních aut nenosí, je příjemné vidět, že Alpine zůstal u starých pořádků a pokračuje v návaznosti na svoji historii. Pozitivní je vypínatelná stabilizace, která to všechno dovoluje a sympatická je i dynamika vozu v přímce, bez níž to také nejde. I na krátkých rovinkách se Alpine podívá za hranici 200 km/h, i tady jsme čekali méně.
Podívejte se na to všechno sami. Zatím nemáme dojmy z první ruky, ale z toho, co můžeme vidět, je tohle překvapivě rychlé a překvapivě hravé auto...
Nový Alpine A110 se předvedl v pro něj ideálním prostředí a nezklamal ani v nejmenším
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry