Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda detailně představila digitální přístrojovku nového Karoqu. Co vše umí?
19.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Karoq je vůbec první Škodou, která se umí obejít bez analogové přístrojovky, může být zcela digitální. Časem bude podobné řešení vlastní všem Škodám.
Karoq se dnes nezdá být tou nejžhavější novinkou. Do detailu jsme vám jej představili už v květnu a v mezičase tento model Škoda začala vyrábět i prodávat. Jeho formální, tedy výstavní světová premiéra ale zatím neproběhla, ta se chystá až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, kde si Karoq bude moci prohlédnout úplně každý. A snad abychom nezapomněli, že k tomu dojde, připomíná Škoda jednu z ne zcela nepodstatných novinek, kterou tento model do její nabídky přináší - digitální přístrojovku.
Karoq sice zdaleka není špičkou nabídky značky, je ale nejnovějším jejím modelem, a tak je v některých ohledech vybaven tou nejnovější technikou a elektronikou. Jako úplně první škodovka tak nemá nemusí mít klasickou přístrojovku s analogovými „budíky” a za příplatek nabízí tzv. Digital Instrument Panel, který známe z jiných aut koncernu VW, třeba Audi R8. A byť mu Škoda dala poněkud specifickou podobu, nabízí v zásadě totéž.
Přístrojovka tak nabízí celkem čtyři výchozí uspořádání:
- Klasické s velkým kruhovým otáčkoměrem (vlevo) a rychloměrem (vpravo). Prostor mezi nimi může zobrazovat navigaci či další data z infotainmentu,
- Digitální, u kterého mapa navigace či další data z infotainment systému zabírá téměř celou plochu displeje a rychlost jízdy, rychlostní stupeň a další základní údaje jsou zobrazovány v horní nebo spodní liště menším písmem,
- Infoprofile, u kterého se ve střední části displeje nachází velký ukazatel, například navigační mapa. Vpravo, vlevo a nad mapou je místo pro další informace, což může být znovu kde co od aktuální rychlosti po rozpoznané značky u silnice
- a Redukované, vhodné například pro jízdu v noci, kdy se na větším prostoru zobrazují pouze dvě vybrané informace. Po stranách displeje jsou pak ve všech uspořádáních zjednodušené ukazatele stavu paliva v nádrži a teploty chladicí kapaliny.
Tato zobrazení ale nejsou kompletním výčtem volitelných možností podobně, jako přiložená grafika není kompletním přehledem jejich podoby. Který údaj se zobrazí, v jaké části displeje, jestli bude velký nebo malý, si volí řidič individuálně prostřednictvím listovacího tlačítka pro každou část obrazovky. Vpravo, vlevo nebo uprostřed lze také zobrazit informace o audiosystému, telefonu, asistenčních systémech (Lane Assist, Front Assist atp.) nebo stav vozu. I to odpovídá možnostem zmíněného Audi a dalších koncernových sourozenců.
Jestli je vám podobné řešení blízké nebo nikoli, posuďte sami. Výhledově ale nelze očekávat, že by nová auta nabízela cokoli podstatně jiného - ať už půjde o škodovky, nebo modely jiných značek.
Překvapivým ani přelomovým zobrazené řešení není, vítaným doplněním nabídky ale snad je
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva