Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda detailně představila digitální přístrojovku nového Karoqu. Co vše umí?
19.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Karoq je vůbec první Škodou, která se umí obejít bez analogové přístrojovky, může být zcela digitální. Časem bude podobné řešení vlastní všem Škodám.
Karoq se dnes nezdá být tou nejžhavější novinkou. Do detailu jsme vám jej představili už v květnu a v mezičase tento model Škoda začala vyrábět i prodávat. Jeho formální, tedy výstavní světová premiéra ale zatím neproběhla, ta se chystá až na zářijový autosalon ve Frankfurtu, kde si Karoq bude moci prohlédnout úplně každý. A snad abychom nezapomněli, že k tomu dojde, připomíná Škoda jednu z ne zcela nepodstatných novinek, kterou tento model do její nabídky přináší - digitální přístrojovku.
Karoq sice zdaleka není špičkou nabídky značky, je ale nejnovějším jejím modelem, a tak je v některých ohledech vybaven tou nejnovější technikou a elektronikou. Jako úplně první škodovka tak nemá nemusí mít klasickou přístrojovku s analogovými „budíky” a za příplatek nabízí tzv. Digital Instrument Panel, který známe z jiných aut koncernu VW, třeba Audi R8. A byť mu Škoda dala poněkud specifickou podobu, nabízí v zásadě totéž.
Přístrojovka tak nabízí celkem čtyři výchozí uspořádání:
- Klasické s velkým kruhovým otáčkoměrem (vlevo) a rychloměrem (vpravo). Prostor mezi nimi může zobrazovat navigaci či další data z infotainmentu,
- Digitální, u kterého mapa navigace či další data z infotainment systému zabírá téměř celou plochu displeje a rychlost jízdy, rychlostní stupeň a další základní údaje jsou zobrazovány v horní nebo spodní liště menším písmem,
- Infoprofile, u kterého se ve střední části displeje nachází velký ukazatel, například navigační mapa. Vpravo, vlevo a nad mapou je místo pro další informace, což může být znovu kde co od aktuální rychlosti po rozpoznané značky u silnice
- a Redukované, vhodné například pro jízdu v noci, kdy se na větším prostoru zobrazují pouze dvě vybrané informace. Po stranách displeje jsou pak ve všech uspořádáních zjednodušené ukazatele stavu paliva v nádrži a teploty chladicí kapaliny.
Tato zobrazení ale nejsou kompletním výčtem volitelných možností podobně, jako přiložená grafika není kompletním přehledem jejich podoby. Který údaj se zobrazí, v jaké části displeje, jestli bude velký nebo malý, si volí řidič individuálně prostřednictvím listovacího tlačítka pro každou část obrazovky. Vpravo, vlevo nebo uprostřed lze také zobrazit informace o audiosystému, telefonu, asistenčních systémech (Lane Assist, Front Assist atp.) nebo stav vozu. I to odpovídá možnostem zmíněného Audi a dalších koncernových sourozenců.
Jestli je vám podobné řešení blízké nebo nikoli, posuďte sami. Výhledově ale nelze očekávat, že by nová auta nabízela cokoli podstatně jiného - ať už půjde o škodovky, nebo modely jiných značek.
Překvapivým ani přelomovým zobrazené řešení není, vítaným doplněním nabídky ale snad je
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB