Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Spojení VW s Fiatem nelze vyloučit, šéf koncernu už Marchionneho neodmítá
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Matthias Müller se může po zveřejnění finančních výsledků koncernu VW za loňský rok tvářit optimističtěji. Šéfa FCA si ale vyslechne jen za určité podmínky.
„Nejsme připraveni na jednání o čemkoli, máme jiné problémy. Však Marchionneho jsem neviděl měsíce.“ Těmito slovy reagoval Matthias Müllera minulý týden na neformální snahy svého protějšku o spojení Volkswagenu a FCA. Churavějící italsko-americký koncern se Sergio Marchionne snaží „udat“ již delší dobu, po převzetí Opelu francouzským PSA však jeho kroky nabraly na intenzitě.
Není to překvapivé, díky akvizici se PSA rázem vyhouplo na druhou příčku mezi evropskými výrobci. První je VW Group, třetí aliance Renault-Nissan. Na Fiat a Chrysler tak zbývá jen docela malý kousek koláče - konkrétně je tržní podíl sedmiprocentní. Kromě toho se FCA může „pochlubit“ pouze 2,5procentní ziskovou marží, která taktéž zaostává za konkurencí.
Je tedy logické, že Marchionne touží po silném partnerovi. Zvláště když svět spěje k elektrifikaci a autonomnímu řízení, což jsou dvě oblasti, ve kterých FCA není zrovna silné. Možná i proto Müller ukázal šéfovi Fiatu minulý týden záda, po zveřejnění finančních výsledků ale Müller obrátil. „Nevylučuji konverzaci. Bylo by ovšem ku prospěchu věci, kdyby pan Marchionne probral své myšlenky přímo se mnou a nikoliv pouze s vámi,“ oznámil šéf německého koncernu přítomným novinářům. Tím jen potvrdil, že Marchionneho skutečně dlouho neviděl a že jeho protějšek mluví spíše do kamer než mezi čtyřma očima.
Pokud víme, osobní schůzka obou šéfů prozatím ale není na pořadu dne a je otázkou, kdy a pokud se stane aktuální záležitostí. Ještě více v nedohlednu je pak případná fúze. Müller ovšem žádné setkání či akvizici iniciovat nemusí. Po loňském roce je VW Group i přes dieselový skandál vysoko v černých číslech, a proto jeho šéf prohlašuje: „Jsem si jist budoucností Volkswagenu, s Marchionnem nebo bez něj.“
Koncern VW Group včera zveřejnil své finanční výsledky za loňský rok. Navzdory krizi vydělal majlant, pročež se Matthias Müller může tvářit vstřícněji
Jestli se Sergio Marchionne dokáže vetřít v Müllerovu přízeň, zůstává nejisté
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva