Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?)

Subaru verze kupé FT-86 připravovaného společně s Toyotou bude vyráběna v několika variantách. Dočkat bychom se měli dokonce i STi, ovšem bez turba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?)

2.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Subaru verze kupé FT-86 připravovaného společně s Toyotou bude vyráběna v několika variantách. Dočkat bychom se měli dokonce i STi, ovšem bez turba.

Zatímco o Toyotě FT-86 toho dnes víme už docela dost, Subaru je na informace skoupé. Zatím nám jen v Ženevě ukázalo průhledný model ukazující uspořádání podvozku a pohonné soustavy, o zbytku auta až dosud mlčelo.

Něco málo ale přece jen prozradil Toshio Matsuda, šéf oddělení plánování produktů u Subaru, v rozhovoru pro Automotive News. Základní informací je, že pro Subaru kupé se počítá s dlouhodobější výrobou, a tak je v zájmu udržení jeho atraktivity plánováno postupné uvedení několika verzí.

Jednou z nich by měla být výkonná varianta STi. Pan Matsuda ovšem zdůraznil, že je velmi nepravděpodobné, že by dostala přeplňovaný motor z Imprezy STi. Bylo by to v rozporu s jednou se základním ideí „Toyobaru”, kterou je pohon atmosféricky plněným motorem. Toto prohlášení je poněkud překvapivé, protože se s přeplňovanou verzí, dokonce snad s pohonem všech kol, tak nějak všeobecně počítalo.

Po „opuštění” základních firemních znaků, tedy pohonu všech kol a přeplňování turbodmychadlem dojde na změnu i u automatické převodovky. Subaru se v posledních letech soustřeďuje na automaty typu CVT, kupé ale dostane šestistupňový automat s HDM a řazením pádly pod volantem. Standardem zůstane šestistupňový manuál.

Z mého pohledu se toto nové Subaru stává čím dál tím zajímavější. Kombinace výkonného, atmosféricky plněného motoru s pohonem zadních kol, manuální převodovkou, kompaktními rozměry a doufejme nízkou hmotností dnes na trhu citelně chybí. Více podrobností se dozvíme v prosinci tohoto roku na Tokijské Motor Show. Tam by měla být představena konečná podoba obou dvojčat.

A na závěr jedna velmi spekulativní informace. Až se v továrně v japonském městě Gunna výroba kupé rozběhne, na domácím trhu by prý mělo dostat cenovku v oblasti okolo 15 000 USD. Pokud by to byla pravda, dalo by se očekávat, že po započtení všech nákladů na dopravu, cel a daní by se cena na evropském trhu mohla pohybovat na dohled 400 000 Kč.


Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 1 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 01Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 2 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 03Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 3 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 04Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 4 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 05Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 5 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 06Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 6 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 07Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 7 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 08Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 8 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 09Subaru Coupe: STI ano, ale bez turba (?) - 9 - Subaru Boxer Sports Car Architecture Zeneva 2011 10
Studie Subaru Boxer Sports Car Architecture vystavená letos v Ženvě

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše