Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SUV Mercedesu s výkonem 964 koní se i na 300 km/h rozjede jako nic
8.12.2018 | Mirek Mazal
Aut schopných dosáhnout třístovky dnes existuje docela dost, málokteré z nich je ale SUV. A ještě jsme neviděli takové, které by se i za hranici 300 km/h dostalo s takovou lehkostí.
Zvyšování výkonu motorů přichází s každou novou generací snad všech automobilů. Strop počtu koní a točivého momentu jako by neexistoval a komu se zdá hodně už sériových 375 kW (510 koní) a 700 Nm sériového Mercedesu-Benz GLC Coupé 63 S AMG, bude mít asi problém pochopit zásah společnosti GAD-Motors.
Německá tuningová firma se zaměřuje právě na vozy vyráběné ve Stuttgartu a v reakci na neustále rostoucí poptávku po sportovně užitkových modelech dala za vznik i upravenému Mercedesu GLC od AMG. Černý hromotluk uhájil sériový benzínový osmiválec se dvěma turby, ale tovární výkon dostal injekci. Mířené zásahy to techniky přinesly celkem krutých 708 kW (964 koní) výkonu a 1 250 Nm točivého momentu.
Autoři slibují zrychlení z 0 na 100 km/h během 2,8 sekundy, ze 100 na 200 km/h to má autu trvat jen 5,4 sekundy a trasu dlouhou čtvrt míle pokoří auto údajně za 10,3 sekundy při cílové rychlosti 219 km/h. Lamborghini Urus v roli sériově nejbrutálnějšího SUV je vedle toho šnek - stovku protne za 3,6 sekundy a později se rozdíl jen zvětšuje.
Papírové hodnoty jsou to zajímavé, neberou ale dech tak moc, jako praktická ukázka dynamiky na německé dálnici. Upravené SUV předvádí na Autobahnu šílený kalup, který jako by popíral jeho hmotnost a fyzickou velikost. Rychloměr skokově chrlí stále vyšší čísla, z okolní krajiny se rychle stává rozmazaný flek a rafička vystoupá až za hranici 300 km/h dříve než se stačíte nadát. I spousta supersportů by s touto dynamikou měla problém a to se pořád jedná o relativně komfortní a praktické SUV.
Mercedes-Benz GLC Coupé 63 S AMG od společnosti GAD-Motors ukazuje, kam až lze dostat dynamiku SUV s motorem 4,0 V8 biturbo. Rychlost 300 km/h zvládá velké SUV na počkání
Zdroj: AutoTopNL@Youtube, gadmotors@Instargram
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 30 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva