Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tady je 5 minut řádění Clarksona v Astonu Vulcan, zvláštní mikrofon nemá náhodou
25.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeremyho Clarksona a Aston Martin Vulcan už jsme v The Grand Tour vidět mohli. Byl to ale jen krátký sestřih, toto je rozšířená verze.
Druhou epizodu první sezóny The Grand Tour nemůžeme považovat zrovna za automobilovou nirvánu. Většinu její stopáže zabírala „Operace pouštní klopýtnutí“, tedy výlet trojice moderátorů do Jordánska, kde se poblíž Ammánu nachází tréninkové centrum speciální jednotek. Tam Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May na krátkou chvíli použili Audi S8 Plus jako vůz ideální pro odvoz celebrit z ohrožených oblastí, o mnoho více automobilových radovánek jsme se ale nedočkali.
I když vlastně ano. Vedle toho se Jezza na počátku epizody krátce usadil za volant Astonu Martin Vulcan, to ale těžko mohlo uspokojit fanoušky lačnící po spáleném benzinu a všemu, co k němu patří. Možná i proto se nyní Amazon rozhodl vydat na kanálu The Grand Tour na YouTube rozšířenou verzi Clarksonova testu. Vrátit se tedy můžeme na okruh Eboladrome, kde se dvanáctiválcový supersport může cítit jako doma. Na veřejné silnice totiž kvůli absenci registrační značky bez zvláštní přestavby nesmí.
Jezza se nejprve dostává do varu s vozem nastaveným v základní konfiguraci, kdy sedmilitrová pohonná jednotka zásobuje zadní kola výkonem zhruba 500 koní. I v této fázi lze přitom jekot Astonu Martin přirovnat k bouřícímu vulkánu, po němž zdědil i jméno. Není to ovšem dvanáctiválcový motor, kdo je tu za největšího strůjce hluku - tuto roli mají brzdy, které skřípají s každý stlačením pedálu.
Jakmile ovšem Clarkson přepne na plný potenciál kupé, rázem je to stádo zhruba 820 koní, které přehlušuje naprosto vše. Proto má také mikrofon přímo u úst - kdyby byl umístěn na oblečení či kdesi v interiéru jako obvykle, neslyšeli bychom vůbec nic. Zrychlení z klidu na stovku se přitom v takové chvíli odehraje za 2,9 sekundy, nejvyšší rychlost činí 360 km/h. Spíše než těmito hodnotami ovšem Vulcan ohromí tím, jak propojuje rovinky s jednotlivými zatáčkami, jenž prolétává vskutku nemalou rychlostí.
„Nedá se to přirovnat k útoku medvěda, tak to nelze říci. Spíše máte pocit, že jste v jedné místnosti s medvědem, který přemýšlí, zda na vás má zaútočit,“ popisuje své pocity z vozu Jezza. A dodává, že ze všeho nejvíce miluje fakt, že „toto není testovací sesle pro vozy budoucnosti. Je to oslava toho, čím byla značka v minulosti. Je to jako starý dobrý rock and roll.“
S tím nelze než souhlasit, pročež jen dodáme, že startovní cena vozu činila 1,8 milionu liber (cca 55,14 mil. Kč). Vyrobeno bylo pouze 24 exemplářů, přičemž každý majitel souběžně se supersportem dostal k dispozici také plnohodnotnou tovární asistenci. Tedy třeba techniky, kteří vám vůz nastaví dle libosti. Či závodní jezdce, jež vás s ním naučí jezdit.






Jeremy Clarkson si jízdu ve striktně okruhovém Astonu Martin Vulcan více než užil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před hodinouPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 5 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB