Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tady je 5 minut řádění Clarksona v Astonu Vulcan, zvláštní mikrofon nemá náhodou
25.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeremyho Clarksona a Aston Martin Vulcan už jsme v The Grand Tour vidět mohli. Byl to ale jen krátký sestřih, toto je rozšířená verze.
Druhou epizodu první sezóny The Grand Tour nemůžeme považovat zrovna za automobilovou nirvánu. Většinu její stopáže zabírala „Operace pouštní klopýtnutí“, tedy výlet trojice moderátorů do Jordánska, kde se poblíž Ammánu nachází tréninkové centrum speciální jednotek. Tam Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May na krátkou chvíli použili Audi S8 Plus jako vůz ideální pro odvoz celebrit z ohrožených oblastí, o mnoho více automobilových radovánek jsme se ale nedočkali.
I když vlastně ano. Vedle toho se Jezza na počátku epizody krátce usadil za volant Astonu Martin Vulcan, to ale těžko mohlo uspokojit fanoušky lačnící po spáleném benzinu a všemu, co k němu patří. Možná i proto se nyní Amazon rozhodl vydat na kanálu The Grand Tour na YouTube rozšířenou verzi Clarksonova testu. Vrátit se tedy můžeme na okruh Eboladrome, kde se dvanáctiválcový supersport může cítit jako doma. Na veřejné silnice totiž kvůli absenci registrační značky bez zvláštní přestavby nesmí.
Jezza se nejprve dostává do varu s vozem nastaveným v základní konfiguraci, kdy sedmilitrová pohonná jednotka zásobuje zadní kola výkonem zhruba 500 koní. I v této fázi lze přitom jekot Astonu Martin přirovnat k bouřícímu vulkánu, po němž zdědil i jméno. Není to ovšem dvanáctiválcový motor, kdo je tu za největšího strůjce hluku - tuto roli mají brzdy, které skřípají s každý stlačením pedálu.
Jakmile ovšem Clarkson přepne na plný potenciál kupé, rázem je to stádo zhruba 820 koní, které přehlušuje naprosto vše. Proto má také mikrofon přímo u úst - kdyby byl umístěn na oblečení či kdesi v interiéru jako obvykle, neslyšeli bychom vůbec nic. Zrychlení z klidu na stovku se přitom v takové chvíli odehraje za 2,9 sekundy, nejvyšší rychlost činí 360 km/h. Spíše než těmito hodnotami ovšem Vulcan ohromí tím, jak propojuje rovinky s jednotlivými zatáčkami, jenž prolétává vskutku nemalou rychlostí.
„Nedá se to přirovnat k útoku medvěda, tak to nelze říci. Spíše máte pocit, že jste v jedné místnosti s medvědem, který přemýšlí, zda na vás má zaútočit,“ popisuje své pocity z vozu Jezza. A dodává, že ze všeho nejvíce miluje fakt, že „toto není testovací sesle pro vozy budoucnosti. Je to oslava toho, čím byla značka v minulosti. Je to jako starý dobrý rock and roll.“
S tím nelze než souhlasit, pročež jen dodáme, že startovní cena vozu činila 1,8 milionu liber (cca 55,14 mil. Kč). Vyrobeno bylo pouze 24 exemplářů, přičemž každý majitel souběžně se supersportem dostal k dispozici také plnohodnotnou tovární asistenci. Tedy třeba techniky, kteří vám vůz nastaví dle libosti. Či závodní jezdce, jež vás s ním naučí jezdit.
Jeremy Clarkson si jízdu ve striktně okruhovém Astonu Martin Vulcan více než užil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 2 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva