Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být

Již na sklonku roku začal v obří továrně v Nevadě testovací provoz. Ten byl nyní změněn na sériový, jeho kapacita do konce roku 2018 stoupne na 35 gWh.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být

6.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Již na sklonku roku začal v obří továrně v Nevadě testovací provoz. Ten byl nyní změněn na sériový, jeho kapacita do konce roku 2018 stoupne na 35 gWh.

Vývoj stavby megalomanské továrny je zajímavá záležitost. Elon Musk v její podobě opětovně přišel se závazky, které se stejně jako mnohé předchozí zdály nereálné. Ostatně v Nevadě to přes „slavnostní otevření” v létě vypadalo jako na staveništi a vlastně se od té doby mnoho nezměnilo. Ještě před pár týdny byly dokončeny jen 4 z 21 bloků a dnes to tam nevypadá jinak.

Nicméně projekt je koncipován tak, že ke spuštění výroby není nutné dokončení celé Gigafactory. A právě to se skutečně stalo. Tesla tak ještě v posledních dnech loňského roku vyprodukovala první várky testovacích článků známých pod označením 2170, aby je nyní zaměnila za ryze sériové produkty. Ty ovšem nebudou užity v automobilech.

Zpočátku budou používány v domácích systémech Powerwall 2 a Powerpack, výroba baterií pro vozy Tesly bude rozjeta později. Značka zároveň dodává, že v továrně rozléhající se na 4,55 milionech metrech čtverečních již nyní pracuje více než 2 900 lidí. Toto číslo vzroste ještě letos o další čtyři tisícovky, započítáni jsou do toho ovšem i stavební dělníci.

Podle plánů by ale v příštím roce mělo v Gigafactory pracovat 6 500 stálých zaměstnanců, přičemž továrna má zdvojnásobit celosvětovou produkci lithium-iontových baterií. Do konce roku 2018 by roční kapacita měla odpovídat 35 gWh, ta ovšem do roku 2020 stoupne dokonce na 50 gWh. Zároveň má v té chvíli v Gigafactory pracovat 10 tisíc lidí.


Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 1 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 01Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 2 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 02Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 3 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 03Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 4 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 04Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 5 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 05Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 6 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 06Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 7 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 07Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 8 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 08Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 9 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 09Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 10 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 10Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 11 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 11Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 12 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 12Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být - 13 - Tesla Gigafactory 2016 12 stav 13
Takhle vypadala továrna Gigafactory před pár dny. Ačkoliv jde stále jen o staveniště kompletně hotové dle Tesly asi z 30 procent, výroba článků již odstartovala

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama