Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tesla už teď prodává i auta na solární pohon, akorát ne přímý
29.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla se spojila se SolarCity a ukázala nový Powerwall. To dokupy znamená jediné - teď si můžete u Tesly koupit i auto kompletně na solární pohon.
Spojení Tesly se Solar City je skutečností a nedalo se čekat, že zůstane jen u tohoto formálního aktu. Elon Musk, který v obou firmách drží největší balík akcií, po tomto spojení od začátku prahnul s tím, že jen takto bude moci nabídnout světu auta, jejichž pohon se obejde zcela bez energie z fosilních paliv. A jakkoli to zní utopicky, na včerejší večerní prezentaci začal dávat této myšlence konkrétní podobu.
V její rámci jednak SolarCity představila nové solární panely na střechy domů. Vlastně to ani nejsou panely, jak je známe, které byste namontovali na existující střechu - je to střecha sama, která si říká Solar Roof a vyrábí elektřinu. Lze ji použít při stavbě nového domu nebo si ji můžete dát na střechu při rekonstrukci, pochopitelně. Podle Elona Muska vypadá lépe než běžná střecha; chce tímhle výrobkem osadit 5 milionů střech v USA.
Solar Roof byla představena v několika designových provedeních, aby se hodila na různě koncipované domy a ten, který vidíte na hlavní fotce, je osazen výlučně jí. Že to ani tak nevypadá? Nevypadá, protože struktura solárních panelů je vidět jen při přímém pohledu. Z úhlu tyto panely vypadají skutečně jako střešní krytina a pokud se bojíte o jejich odolnost, prohlédněte si obrázky níže - Tesla se SolarCity demonstrovaly, že odolnost těchto panelů je větší než u jakékoli běžně používané střešní krytiny.
Další technické parametry těchto panelů neznáme, je ale jasné, že by musel být z říše snů, aby byly schopny v reálném čase dobít auto s akumulátory, jaké mají Tesly, dříve než vám zešednou vlasy. Proto bylo představeno také nové úložiště energie Powerwall 2.0, které jednak přináší nový, líbivější design, v útrobách je ale novinek mnohem víc.
Druhá generace Powerwallu zvládne uchovat až 14 kWh energie a nově disponuje 7kW výstupním výkonem. Musk říká, že něco takového už zvládne pohánět ledničku, zásuvky a světla ve čtyřpokojovém domě po celý den, ale na auto s kapacitou akumulátorů až 100 kW je to pochopitelně „flus”. Pro takové případy si můžete koupit Powewallů víc a nebo spíše sáhnout po větší verzi s kapacitou 210 kWh a výstupním výkonem 50 kW. S něčím takovým už si nabijete i dvě Tesly S P100D, byť za více než dvě hodiny každou.
Tesla počítá i s tím, že časem bude možné takto uchovanou energii „tankovat” do vozu pomocí nové, rychlejší nabíječky, detaily k tomuto řešení ale nemáme. Třeba bude k dispozici i produkční verze robotické nabíječky, kdo ví...
Podstatou je zde ale kombinace nové střechy a nových úložišť, která skutečně teoreticky umožňuje jezdit autem na elektřinu získanou jen ze slunce - SolarCity vám prodá střešní krytinu, Tesla dodá Powerwall, nabíječku a automobily. Jestli si můžou ti nejvěrnější fanoušci koupit i kabely s logy Tesla pro elektroinstalaci v domě, nemáme zprávy, víme ale, že výroba všeho zmíněného začne příští měsíc a prodej v prosinci. Na ceny si počkejme.
Poněkud idealizované domy používají nové solární střechy Solar Roof a Powerwally 2.0
Kdo má obavu, že solární střecha nic nevydrží, je na omylu - vydrží nejvíc
Na snímku vlevo vidíme nový Powerwall 2.0 ve skromnější, vpravo v industriálně vyhlížející verzi
Takhle vypadá dosud nabízený Powerwall
Zdroje: Tesla Motors, Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda