Tohle je nové auto bývalého šéfa VW. Má na něm věci, které se normálně nenabízí

Dá se říci, že každý, kdo si může dovolit tento superstroj značky Porsche, patří mezi smetánku. Ovšem jen pár vyvolených může chtít i víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tohle je nové auto bývalého šéfa VW. Má na něm věci, které se normálně nenabízí

31.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle je nové auto bývalého šéfa VW. Má na něm věci, které se normálně nenabízí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dá se říci, že každý, kdo si může dovolit tento superstroj značky Porsche, patří mezi smetánku. Ovšem jen pár vyvolených může chtít i víc.

Hrátky s konfigurátorem jakékoliv automobilky jsou docela zábavnou kratochvílí. Pokud si ovšem můžete dovolit nakupovat u těch nejluxusnějších, pak se jistě bavíte dvojnásob. Zároveň ale máte také dvojnásobek starostí. Zatímco v případě mainstreamu lze volit z relativně malého množství příplatků, u prestižních značek vám třeba jen specifikace brzd zabere hodiny. Volit lze totiž typ kotoučů, barvu třmenů i nápis na nich.

Dosud se mohlo zdát, že Porsche takovou individualizaci nenabízí. V případě brzd totiž zákazníci sice mohou volit mezi specifickým odstínem třmenů, ovšem pouze u základních ocelových kotoučů. Pokud ovšem sáhnou po těch karbon-keramických, musí počítat se žlutými třmeny, které jsou pro kompozitní prvky poznávacím znamením. Pokud ovšem zaměříte svůj zrak na nové snímky modelu GT2 RS, který karbon-keramickými brzdami disponuje standardně, zjistíte, že ne vždy je výše řečené pravdou.

Za touto individualizací stojí jméno majitele výjimečného vozu. Modře lakované Porsche ozdobené oranžovými doplňky totiž patří Ferdinandu Piëchovi. Ten sice již v čele koncernu VW nestojí a dokonce nedisponuje ani vlastnickým podílem, stále je ale „panem Volkswagenem” a respektovaným členem rodiny Porsche a Piëchů, kteří firmu fakticky ovládají. K tomu spravuje majetek pohádkové hodnoty, díky čemuž si může kupovat sporťáky dennodenně.

Není tedy překvapením, že ony oranžově lakované brzdy lze volit pouze v rámci programu CXX Special Wishes, který představuje klub tak exkluzivní, že jsme o jeho existenci dosud ani nevěděli. V jeho rámci jsou plněna prakticky jakákoliv přání zákazníků, je ovšem třeba počítat s tím, že tyto příplatky vás mnohdy mohou stát prakticky stejnou sumu, jakou dáte za onen vůz v základu, a to přesto, že se vlastně jedná jen o specifické barvy, grafické polepy nebo čalounění. Vnuka Ferdinanda Porsche tak vůz nepochybně stál majlant, třebaže konkrétní cenu neznáme.

Krom velmi specifického exteriéru došlo i na zaškrtnutí paketu Weissach, hořčíkových kol lakovaných černou barvou či závodních skořepin. Výsledek pak rozhodně nevypadá přeplácaně, ale naopak velmi přitažlivě. Dá se tedy předpokládat, že až jednou bude měnit majitele, stane se tak za částku, vedle které bude pomalu blednout i rozpočet České republiky - nakonec i proto, kdo byl majitelem číslo jedna...


Tohle je nové auto bývalého šéfa VW. Má na něm věci, které se normálně nenabízí - 1 - Porsche 911 GT2 RS 2018 Ferdinand Piech 01Tohle je nové auto bývalého šéfa VW. Má na něm věci, které se normálně nenabízí - 2 - Porsche 911 GT2 RS 2018 Ferdinand Piech 02Tohle je nové auto bývalého šéfa VW. Má na něm věci, které se normálně nenabízí - 3 - Porsche 911 GT2 RS 2018 Ferdinand Piech 03Tohle je nové auto bývalého šéfa VW. Má na něm věci, které se normálně nenabízí - 4 - Porsche 911 GT2 RS 2018 Ferdinand Piech 04
Ferdinad Piëch protáhl své Porsche 911 GT2 RS programem CXX Special Wishes. Stálo jej tak dozajista o několik milionů více než v základu

Zdroj: [https://www.instagram.com/ptsrs/ ptsrs@Instagram]

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.